• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر آموزش تحریف‌های شناختی بر میزان رضایت زناشویی در زنان مراجعه‌کننده به مراکز مشاوره بهزیستی شهر اصفهان در سال 1390

    (ندگان)پدیدآور
    جلوخوانیان, مریمخادمی, علی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش تحریف­های شناختی بر میزان رضایت زناشویی در زنان بوده است. نمونه این تحقیق، 60 نفر از زنان متأهل مراجعه­کننده به مراکز مشاوره بهزیستی شهر اصفهان در سال 1390 بودند که به صورت گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش (30 نفر) و کنترل (30 نفر) جایگزین شدند. برای جمع­آوری داده­ها از آزمون رضایت زناشویی انریچ استفاده شد. تحریف­های شناختی نیز پرسشنامه تحریف­های شناختی، سنجیده شد و در 6 جلسه تنظیم و به گروه آزمایش آموزش داده شد. داده­ها با تحلیل کوواریانس و آزمون t بوسیله نرم­افزار SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آموزش تحریف­های شناختی، رضایت زناشویی را بـهبود بخشیده (001/0P­
    کلید واژگان
    تحریف های شناختی
    رضایت زناشویی

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2013-04-21
    1392-02-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات گروه روانشناسی آذربایجان‌غربی
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، گروه روانشناسی

    شاپا
    2322-3340
    URI
    https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4276.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136921

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب