• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 8, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 8, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه کفایت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در سه شیوه آموزش تلفیقی، استثنایی و عادی

    (ندگان)پدیدآور
    هاشمی نصرت آباد, تورجبیرامی, ناصر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش مطالعه کفایت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی دانش­آموزان دارای نیازهای ویژه در سه شیوه آموزشی موجود (تلفیقی، استثنایی و عادی) در کشور بود. روش مطالعه علی -مقایسه­ای بود. از دانش­آموزان پایه­های چهارم و پنجم ابتدایی آموزش تلفیقی و استثنایی هر کدام 67 نفر و آموزش عادی 30 نفر انتخاب شد. برای سنجش کفایت اجتماعی از پرسش­نامه کفایت اجتماعی (SCRQ) لیدل و نیتل و برای سنجش خودکارآمدی تحصیلی از سیاهه خودکارآمدی تحصیلی (ASES) جنکینز و همکاران استفاده شد. داده­ها با استفاده از روش تحلیل واریانس یک­راهه و چندراهه بررسی شدند. یافته­ها نشان داد که اثربخشی روش آموزشی کودکان استثنایی نسبت به روش تلفیقی و عادی مطلوب‌تر است بدین معنی که میزان کفایت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی این گروه از دانش‌آموزان بیش‌تر از دو گروه دیگر بود. نتیجه این که اهداف برنامه آموزش تلفیقی تحقق پیدا نکرده است.
    کلید واژگان
    کفایت اجتماعی
    خودکارآمدی تحصیلی
    دانش-آموزان دارای نیازهای ویژه
    آموزش تلفیقی
    آموزش استثنایی
    آموزش عادی

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2013-07-23
    1392-05-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    tourajhashemi@yahoo.com
    آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی

    شاپا
    2322-3340
    URI
    https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4257.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136916

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب