بررسی تأثیر شن بازی درمانی بر کاهش اختلالات اضطرابی کودکان دبستانی با استفاده از نرمافزار مشاهدهگر
(ندگان)پدیدآور
سیدی اندی, سیده معصومهمکوند حسینی, شاهرخکیان ارثی, فرحناز
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر شن بازی درمانی در کاهش اختلالات اضطرابی دختران دبستانی شهرستان بابل صورت گرفته است. در چهارچوب روشی نیمهآزمایشی و فقط با گروه آزمایش، 20 دختر 7 تا 10 ساله که در پرسشنامه اضطراب اسپنز نمره یک انحراف معیار بالاتر از میانگین کسب نموده بودند با تشخیص روانپزشک به عنوان نمونه داوطلب انتخاب شده سپس 10 جلسه تحت تأثیر متغیر مستقل شن بازی درمانی قرار گرفتند. به منظور بررسی تأثیر شنبازی درمانی بر کاهش اختلالات اضطرابی کودکان از نرمافزار مشاهده گر استفاده شد تا تغییر رفتارهای اضطرابی از جلسه اول تا جلسه دهم مشخص شود. دادهها با استفاده از تحلیل واریانس اندازههای متعدد، مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها و نتایج حاصل از تفاوت نمرات اضطراب در جلسات مختلف نشاندهنده تأثیرگذاری تکنیک شنبازی درمانی بر کاهش اضطراب گروه آزمایش بوده و نتایج آماری نشان میدهد که فرضیه پژوهش در سطح (01/0p
کلید واژگان
اختلالات اضطرابیشن بازی درمانی
کودکان دبستانی
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2013-07-231392-05-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
دانشگاه سمناندانشگاه سمنان
دانشگاه سمنان



