• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش برنامه‌ی فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی‌سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله

    (ندگان)پدیدآور
    جلالی, محسنپوراحمدی, النازباباپور خیرالدین, جلیلشعیری, محمدرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر جهت بررسی تأثیر آموزش مدیریت والدین براساس برنامه­ی فرزندپروری مثبت (3P) بر کاهش اختلالات برونی­سازی شده­ی دانش­آموزان پسر 7 تا 10 ساله­ی شهرستان نهاوند، انجام شده است. این مطالعه از نوع شبه­آزمایشی با طرح پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل است و جامعه­ی مورد مطالعه­ی آن دانش­آموزان پسر 7 تا 10 ساله­ی دبستان­های پسرانه­ی شهرستان نهاوند می­باشند. نمونه­گیری به روش خوشه­ای انجام شد و مادران 28  نفر از کودکانی که نمره­ی مشکلات برونی­سازی شده­ی آنها در فهرست رفتاری کودک (CBCL) بالاتر از نقطه­ی برش (64=T) بود، انتخاب شده و به دو گروه آزمایش (14n=) و کنترل (14n=) تقسیم شدند. سپس برنامه­ی فرزندپروری مثبت به مدت 2 ماه در 8 جلسه­ی آموزشی120 دقیقه­ای برای آزمودنی­های گروه آزمایش اجرا شد. سپس مجدداً فهرست رفتاری کودک توسط مادران هر دو گروه تکمیل شد. در نهایت داده­های به­دست آمده با استفاده از روش U من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تحلیل داده­ها نشان داد که گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل، پس از پایان جلسات آموزش برنامه­ی فرزندپروری مثبت، کاهش معناداری در نمرات زیر مقیاس­های رفتار پرخاشگرانه (05/0P
    کلید واژگان
    برنامه‌ی فرزندپروری مثبت
    اختلالات برونی‌سازی شده
    کودک
    CBCL
    TRF

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2009-04-21
    1388-02-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه پیام نور
    دانشگاه پیام نور
    دانشگاه تبریز
    دانشگاه شاهد

    شاپا
    2322-3340
    URI
    https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4239.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136898

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب