• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 5, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 5, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی جهت‌گیری انگیزش هدف چیرگی: نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس

    (ندگان)پدیدآور
    بدری گرگری, رحیمحسینی اصل, فریبا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف پیش­بینی نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس در انگـیزش چیرگـی (تبحر) دانش­آموزان راهـنمایی با روش همبستگی انـجام گرفت. آزمودنی­های پژوهش، شامل 300 دانش­آموز (150 دانش­آموز پسر و150 دانش­آموز دختر) بودند که به وسیله­ی نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چندمرحله­ای از نواحی آموزش و پرورش تبریز انتخاب شدند. از پرسشنامه­های ساختار اهداف کلاس درس بلک بورن و پرسشنامه­ی هـدف­گرایی تحصیلی بوفارد، وزیو، رومانو، کوئینارد، بوردلیو و فـیلبو برای جمع­آوری اطلاعات استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش­های آماری تحلیل رگرسیون گام به گام و تحلیل مسیر به کار رفت. نتایج پژوهش نشان داد که تکالیف جالب و برانگیزاننده کلاس درس مهم­ترین پیش­بینی­کننده­ی انگیزش چیرگی (تبحر) دانش­آموزان است. این متغیر 12% درصد از واریانس انگیزش هدف چیرگی (تبحر) را تبیین می­کند.
    کلید واژگان
    انگیزش هدف پیشرفت
    انگیزش هدف چیرگی
    ادراک از ساختار کلاس درس

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2010-04-21
    1389-02-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تبریز

    شاپا
    2322-3340
    URI
    https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4211.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136879

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب