| dc.contributor.author | علیپور, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشمی, تورج | fa_IR |
| dc.contributor.author | باباپور خیرالدین, جلیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | طوسی, فهیمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:38:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:38:11Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:38:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:38:11Z | |
| dc.date.issued | 2010-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-19 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علیپور, احمد, هاشمی, تورج, باباپور خیرالدین, جلیل, طوسی, فهیمه. (1389). رابطهی بین راهبردهای مقابلهای و شادکامی دانشجویان. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 5(18), 71-86. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-3340 | |
| dc.identifier.uri | https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4205.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136873 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر به بررسی رابطهی بین راهبردهای مقابلهای و شادکامی دانشجویان پرداخته است. در این تحقیق که از نوع توصیفی است تعداد 384 نفر به طور تصادفی از دانشجویان رشتههای مختلف برگزیده شدند و در بین آنها پرسشنامه راهبردهای مقابلهای لازاروس- فولکمن و مقیاس شادکامی دانشگاه مموریال نیوفاندلند (مونش) اجرا گردید. نتایج مطالعه، همبستگی مثبت و معنیداری (01/0p<) را بین شادکامی و راهبردهای مقابلهای مسألهمدار و همبستگی منفی و معنیداری (01/0p<) را بین شادکامی و راهبردهای مقابلهای هیجان مدار نشان داد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که با در نظر گرفتن زیرمقیاسهای این دو نوع راهبرد مقابلهای، راهبرد فرار-اجتناب (001/0p< و43/0-=ß)، ارزیابی مجدد مثبت (001/0p< و 33/0=ß)، مسألهگشایی برنامهریزی شده (05/0p< و 12/0=ß)، خویشتنداری (05/0p< و 11/0-=ß) و مسؤولیتپذیری (05/0 p< و10/0=ß) به ترتیب شادکامی را پیشبینی میکنند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tabriz | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Modern Psychological Researches | en_US |
| dc.subject | راهبردهای مقابلهای | fa_IR |
| dc.subject | مسألهمدار | fa_IR |
| dc.subject | هیجانمدار | fa_IR |
| dc.subject | شادکامی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.title | رابطهی بین راهبردهای مقابلهای و شادکامی دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علمی -کاربردی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 18 | |
| dc.citation.spage | 71 | |
| dc.citation.epage | 86 | |