| dc.contributor.author | تمنائیفر, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | لیث, حکیمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:37:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:37:50Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:37:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:37:50Z | |
| dc.date.issued | 2015-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | تمنائیفر, محمدرضا, لیث, حکیمه. (1394). رابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجـتماعی با سازگاری دانشآموزان دبیرستان. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 10(39), 25-52. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-3340 | |
| dc.identifier.uri | https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4067.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136745 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجتماعی با سازگاری انجام شد. پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه آموزش و پرورش شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 93-92 در شهرستان اراک بود. نمونه پژوهش شامل 430 دانشآموز (230دختر و 200 پسر) بود که بهشیوه نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ، پرسشنامه خودکارآمدی شرر، پرسشنامه حمایت اجتماعی (MSPSS) و پرسشنامه سازگاری سینها و سینگ استفاده گردید. دادهها با ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و آزمون تی تجزیه و تحلیل شد. یافتهها نشان داد که بین هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجتماعی با سازگاری رابطه معناداری وجود داشته و هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجتماعی قادرند تغییرات سازگاری دانشآموزان را پیشبینی کنند. همچنین، یافتهها نشان داد که بین حمایت اجتماعی دانشآموزان دختر و پسر تفاوت معنادار وجود ندارد، اما میزان هوش هیجانی و خودکارآمدی دانشآموزان پسر بیش از دانشآموزان دختر است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tabriz | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Modern Psychological Researches | en_US |
| dc.subject | سازگاری | fa_IR |
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | خودکارآمدی | fa_IR |
| dc.subject | حمایت اجتماعی | fa_IR |
| dc.title | رابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجـتماعی با سازگاری دانشآموزان دبیرستان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه کاشان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه کاشان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 39 | |
| dc.citation.spage | 25 | |
| dc.citation.epage | 52 | |