نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتمنائی‌فر, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorلیث, حکیمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:37:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:37:50Z
dc.date.available1399-07-08T22:37:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:37:50Z
dc.date.issued2015-10-23en_US
dc.date.issued1394-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-13en_US
dc.date.submitted1394-09-22fa_IR
dc.identifier.citationتمنائی‌فر, محمدرضا, لیث, حکیمه. (1394). رابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجـتماعی با سازگاری دانش‌آموزان دبیرستان. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 10(39), 25-52.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3340
dc.identifier.urihttps://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4067.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136745
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجتماعی با سازگاری انجام شد. پژوهش از نوع  همبستگی بود و جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش­آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه آموزش و پرورش شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 93-92 در شهرستان اراک بود. نمونه پژوهش شامل 430 دانش­آموز (230دختر و 200 پسر) بود که به­شیوه نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب شدند. برای جمع­آوری اطلاعات از  پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ، پرسشنامه خودکارآمدی شرر، پرسشنامه حمایت اجتماعی (MSPSS) و پرسشنامه سازگاری سینها و سینگ  استفاده گردید. داده­ها با ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و آزمون تی تجزیه و تحلیل شد. یافته­ها نشان داد که بین هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجتماعی با سازگاری رابطه معناداری وجود داشته و هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجتماعی قادرند تغییرات سازگاری دانش­آموزان را پیش­بینی کنند. همچنین، یافته­ها نشان داد که بین حمایت اجتماعی دانش­آموزان دختر و پسر تفاوت معنادار وجود ندارد، اما میزان هوش هیجانی و خودکارآمدی دانش­آموزان پسر بیش از دانش­آموزان دختر است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش های نوین روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Modern Psychological Researchesen_US
dc.subjectسازگاریfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectحمایت اجتماعیfa_IR
dc.titleرابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجـتماعی با سازگاری دانش‌آموزان دبیرستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue39
dc.citation.spage25
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد