رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی
(ندگان)پدیدآور
اندرخور, هاجربیگدلی, ایمان اللهطالع پسند, سیاوش
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی ریاضی انجام شد. از اینرو، 202 نفر از دانشآموزان دختر سال اول دبیرستانهای شهر سمنان بهروش تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، پرسشنامه راهبردهای -انگیزشی برای یادگیری (پنتریچ و همکاران، 1991) بهکار برده شد. دادههای بهدست آمده با کمک ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که خودکارآمدی و نظمدهی به تلاش (راهبرد مدیریت منابع)، قادر است پیشرفت تحصیلی ریاضی را بهطور معنادار پیشبینی کند. در نتیجه ارزیابی همزمان یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی دربردارنده اطلاعات مهمی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی ریاضی است. تلویحات نظری یافتهها مورد بحث قرار گرفت.
کلید واژگان
یادگیری خودنظم داده شدهخودکارآمدی
پیشرفت تحصیلی
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-07-231393-05-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
دانشگاه سمناندانشگاه سمنان



