مرور دوره 2, شماره 7 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجومعلمان مراکز تربیت معلم تبریز 

    بدری‌گرگری, رحیم؛ فتحی‌آذر, اسکندر؛ حسینی‌نسب, سیدداود؛ مقدم, محمد (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2007-10-23)
    پژوهش حاضر با هدف تعیین مهارت تفکر انتقادی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تبریز با روش پیمایشی انجام گرفت.160 دانشجو معلم (77 پسر،83 دختر) از مراکز چهارگانه تربیت معلم تبریز باروش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند و ...

  • آلکسی تیمیا و سبک‌های ابراز هیجان در خرده فرهنگ‌های ایرانی 

    مرادی, علیرضا؛ شاهقلیان, مهناز (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2007-10-23)
    هدف از پژوهش حاضر مقایسة آلکسی تیمیا و سه سبک ابراز هیجان شامل ابرازگری هیجانی، کنترل هیجانی و دوسوگرایی در ابرازگری هیجانی در دانشجویان چهار خرده فرهنگ ایرانی (کرد، ترک، لر و فارس) است. گروه نمونه شامل 200 دانشجوی کارشناسی ...

  • شخصیت و سبک‌های مقابله با استرس 

    بشارت, محمدعلی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2007-10-23)
    در این پژوهش رابطة بین ابعاد شخصیت و سبک­های مقابله با استرس در یک نمونة دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت. هدف اصلی پژوهش حاضر مطالعة نوع رابطة ابعاد شخصیت شامل نوروزگرایی، برون­گرایی، تجربه­پذیری، همسازی و وظیفه شناسی با ...

  • تأثیر انواع بازی‌های رایانه‌ای با محتوای خشونت متفاوت بر درجه حرارت پایه بدن در نوجوانان ایرانی: اثر جنسیت و شخصیت 

    علی‌پور, احمد؛ آگاه هریس, مژگان (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2007-10-23)
    مطالعة حاضر به منظور بررسی تأثیر انواع بازی­های رایانه­ای بر درجه حرارت پایه بدن با توجه به سنخ شخصیتی و جنس در میان نوجوانان ایرانی انجام شده است. به این منظور 209 نفر از دانش­آموزان مقطع اول راهنمایی شامل 108 دختر و ...

  • پیش‌بینی صمیمیت اجتماعی براساس سبک‌های هویت، تعهد هویت و جنسیت 

    دانشورپور, زهره؛ غنایی, زیبا؛ شکری, امید؛ زین‌آبادی, حسن رضا (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2007-10-23)
    هـدف این پژوهـش، بررسـی نقش سـبک­های هـویت و تـعهد هویت بر صمیمیت اجتماعی دانش­آموزان بود. در نمونه­ای متشکل از 2099 آزمودنی (1008 پسر و 1091 دختر)، پرسشنامه­های سبک­های هویت برزونسکی (ISI-6G) (وایت ومپلر ووین، 1998) و ...