دوره 4, شماره 13
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تفاوت دختر و پسر در متغیرهای مرتبط به عملکرد ریاضی (خودپندارهی ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی) و نقش آن بر پیشرفت ریاضی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2009-04-21)تحقیق حاضر به بررسی تفاوت جنسیتی در متغیرهای خودپندارهی ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی، پیشرفت ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی در بین دانشآموزان دختر و پسر سال اول دبیرستان میپردازد. بدین منظور نمونهای تصادفی مرکب از 300 نفر ...
-
مقایسهی اثر بخشی طراحی آموزشی ملهم از سه نظریهی رفتارگرایی، شـناختگرایی، و ساختگـرایی در تغـییر نـگرشهـای اجـتماعی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2009-04-21)پژوهش حاضر، با توجّه به اهمیت و تأثیر رویـکردهای رفـتارگرایی، شـناختگرایی و ساختگرایی در حوزهی فعالیتهای آموزشی و با هدف مقایسهی تأثیر هر یک از رویکردهای مذکور بر شکلگیری و تغییر نگرش دانشآموزان شکل گرفته است. روش ...
-
تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر ناقرینگی EEG پیشانی مغز براساس ابعاد نورزگرایی و برونگردی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2009-04-21)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر فعالیت ناحیهای قطعهی پیشانی مغز با نگاه به ابعاد برونگردی و نورزگرایی میباشد. بدین منظور، براساس نمرات انتهایی توزیع ابعاد بـرونگردی و نورزگرایـی ...
-
هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیمگری عاطفی/رفتاری کودکان تیزهوش، عقب ماندهی ذهنی و عادی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2009-04-21)مطالعهی حاضربه بررسی نقش هوش بر خودنظمبخشی عاطفی و رفتاری کودکان میپردازد. برای این منظور رابطهی هوش با ایمنی دلبستگی، سبکهای دلبستگی (ایمن، دوسوگرا، اجتنابی، آشفته، سرگشته) و مشکلات رفتاری کودکان عقبماندهی ذهنی ...
-
بررسی تأثیر تقلید حرکتی غیرگفتاری بر طول گفتهی کودکان 3 تا 9 ساله مبتلا به اوتیسم
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2009-04-21)زمینه و هدف: هدف از این پژوهش، بررسی رابطهی تقلید حرکتی غیرگفتاری با طول گفته کودکان اوتیستیک و تأثیر تمرینات تقلید حرکتی غیرگفتاری بر افزایش طول گفته, در این کودکان است. روش بررسی: در مرحلهی نخست این مطالعه، که ...
-
رابطهی ابعاد شخصیت و جهتگیری مذهبی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2009-04-21)بهمنظور بررسی روابط بین جهتگیری مذهبی و شخصیت براساس نظریهی آیزنک، 80 آزمودنـی که 40 نـفر آنان زن و 40 نفر دیگر مرد بودنـد، بهصورت تصادفی انتخاب شدند. آزمودنیها به پرسشنامهی شخصیت آیزنک پاسخ دادند. همچنین بهمنظور ...



