مرور دوره 5, شماره 19 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی رابطهی دینداری و وضعیت اقتصادی-اجتماعی دانشجویان با رضایت از زندگی: با تعدیلگری مؤلفههای سلامت روانی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2010-10-23)هدف این پژوهش بررسی عوامل تأثیرگذار بر رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه تبریز با توجه به متغیرهای درونزاد و برونزاد مانند وضعیت اقتصادی - اجتماعی، دینداری و مؤلفههای سلامت روانی میباشد. در این راستا تعداد 495 نفر از ...
-
بررسی رابطهی کیفیت زندگی کاری و لنگرهای مسیر شغلی با منظرهای عملکرد سازمانی اعضای هیأت علمی دانشگاهها
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2010-10-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی کیفیت زندگی کاری و لنگرهای مسیر شغلی با منظرهای عملکرد سازمانی اعضای هیأت علمی دانشگاههای اردبیل، ارومیه و تبریز انجام شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی- همبستگی 167 عضو هیأت علمی با ...
-
بررسی مقایسهای تزریق درون صفاقی اکستازی، کریستال، شیشه و هروئین بر یادگیری اجتنابی منفعل در موش صحرایی نر
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2010-10-23)در چند سال اخیر مصرف مواد محرک روانگردان در ایران رشد چشمگیری را نشان میدهد. از مواد مخدری که توسط جوانان ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان به اکستازی، کریستال، شـیشه و هروئین اشاره نمود. مشخص شده که این ترکیبات ...
-
بررسی میزان بیانضباطیهای دانشآموزان در شرایط اعمال منابع مختلف اقتدار معلم
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2010-10-23)یکی از عوامل مرتبط با معلم که موجب ایجاد و تداوم مشکلات انضباطی دانشآموزان میشود، انتخاب و اعمال منابع نامناسب اقتدار از سوی معلم میباشد. براساس طبقهبندی منابع اقتدار اجتماعی توسط فرنچ و راون حداقل پنج منبع اقتدار ...
-
تأثیر سکستراپی گروهی فمینیستی بر احقاق جنسی در زنان تحصیل کرده
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2010-10-23)پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر سکستراپی گـروهی فمینیستی بر احقاق جنسی زنان متأهل صورت گرفته است. برای انجام پژوهش حاضر از طرح نیمهآزمایشی «پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل» استفاده شده است. تعداد جلسات گروهی سکستراپی ...
-
مقایسهی حافظهی بصری و کلامی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه با کودکان سالم
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2010-10-23)به منظور مقایسهی حافظهی فـعال کودکان مبتلا به نقص توجه / بیشفعالی با کودکان سالم، 13 دانشآموز پسر مبتلا به نوع غالب نقص توجه و 15 کودک مبتلا به نوع غالب بیشفعال / تکانشگر، پس از تشخیص روانشناس بالینی با استفاده از ...



