مرور دوره 5, شماره 20 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بررسی نقش معلم در هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی دانشآموزان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش متغیرهای مرتبط با معلم در هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی دانشآموزان است. امروزه روانشناسان تربیتی معتقدند که دانشآموزان در طی آموزش رسمی (مدرسهای) نه تنها به کسب دانش و مهارتهای شناختی ...
-
همهگیرشناسی افسردگی و رابطهی آن با ویژگیهای جمعیتشناختی زنان شهرستان مرند
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)در راستای همهگیرشناسی بیماری افسردگی در جمعیت زنان ساکن شهرستان مرند و بررسی روابط عوامل جمعیتشناختی با شیوع این بیماری، از جامعهی زنان ساکن شهرستان مرند تعداد 2113 نفر به شیوهی تصادفی طبقهای انتخاب و با استفاده از ...
-
مقایسة عدم تحمل بلاتکلیفی، اجتنابشناختی، جهتگیری منفی به مشکل و باورهای مثبت در مورد نگرانی بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و افراد عادی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)عدم تحمل بلاتکلیفی، اجتنابشناختی، جهتگیری منفی به مشکل و باورهای مثبت در مورد نگرانی در اختلال اضطراب فراگیر نقش بسزایی ایفا میکنند و به ایجاد، تداوم و تشدید علائم این اختلال منجر میشوند. بنابراین هدف از پژوهش حاضر ...
-
تأثیر القای خلق بر سوگیری حافظهی آشکار با توجه به سیستمهای مغزی ـ رفتاری: تحلیل مبتنی بر تئوری تشخیص علامت
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر القای خلق بر سوگیری حافظهی آشکار [زمان واکنش، سوگیری پاسخ () و حساسیت پاسخ ()] در افراد با حساسیت بالای BAS، BIS بود. ابتدا 527 نفر از دانشجویان، پرسشنامهی BAS و BIS را به همراه تعدادی سوال ...
-
مقایسهی سبکهای هویت، انواع هویت در دانشجویان دختر و پسر
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)پژوهش حاضر با هدف مقایسه انواع هویت، سبکهای هویت در دانشجویان دختر و پسر انجام شد. روش این پژوهش از نوع توصیفی- مقایسهای بود که در آن نمونهای شامل 200 نفر از دانشجویان سال اول دانشگاه تبریز (100 دختر و 100 پسر) به صورت ...
-
اثربخشی آموزش حل مسأله در تغییر راهبردهای مقابلهای دانشجویان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)هدف این مطالعه، بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسألهی گروهی در تغییر راهـبردهای مـقابلهای دانشجویان بـود. بدین منظور 20 دانشجو بـه وسیلهی روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل (هریک به ...
-
مقیاس هوش اجتماعی ترومسو: ساختار عاملی و پایایی نسخه فارسی مقیاس در جامعهی دانشجویان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)هدف پژوهش حاضر بررسی ساختار عاملی و پایایی نسخه فارسی مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS) بود. در ابتدا این مقیاس به زبان فارسی برگردانده شد. پس از ترجمهی دوباره به زبان انگلیسی و مطابقت با نسخهی اصلی، شکافهای موجود در ترجمه ...
-
پیشبینی نشانههای سلامت عمومی (جسمانیسازی، اضطراب و افسردگی) بر اساس طرحوارههای ناسازگار اولیه
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)مـدلهای شـناختی در تبیین اختلالات روانشـناختی به اثر طرحوارههای مـنفی مؤثـر در شکلگیری علائم آسیبشناسی روانی اشاره دارد. هدف این پژوهش پیشبینی علائم سلامت روان با استفاده از طرحوارههای ناسازگار اولیه بود. به این ...
-
رابطهی سخترویی، رضایت از زندگی و امید با عملکرد تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-01-21)هدف این پژوهش مطالعهی رابطهی سخترویی، رضایت از زندگی و امید با عملکرد تحصیلی بود. برای رسیدن به این مهم 358 نفر (171 مرد و187 زن) دانشجوی مقطع کارشناسی با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای از دانشگاه ارومیه انتخاب ...



