دوره 6, شماره 24
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر مدل کفایت اجتماعی فلنر بر بهبود رشد و مهارتهای اجتماعی دختران کمتوان ذهنی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2012-01-21)هدف این تحقیق بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی براساس مدل کفایت اجتماعی فلنر بر مهارتها و رشد اجتماعی دانشآموزان دختر کمتوان ذهنی 15-10 ساله بود. برای رسیدن به این مهم از روش پژوهش آزمایشی با پیشآزمون-پسآزمون و ...
-
مقایسه اثر بخشی روشهای آموزشی نقشه مفهومی و سخنرانی بر پیشرفت درس مهارتهای اجتماعی ـ اقتصادی دانشآموزان کمتوان ذهنی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2012-01-21)پژوهش حاضر با هـدف مقایسه و تعیین اثربخشی روشهای آموزشی نقشه مفهومی و سخنرانی بـر پـیشرفت درس مـهارتهای اجتماعـی ـ اقتصادی انـجام شد. بدین مـنظور، 30 نـفر از دانشآموزان کمتوان ذهنی پایه سوم مقطع پیشحرفهای تبریز به ...
-
بررسی اثربخشی روش بخشودگی مبتنی بر درمانهای معنوی ـ مذهبی در کاهش تعارضات زناشویی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2012-01-21)این پـژوهش بعد معنویت در خانواده را مورد بررسی قرار میدهد. برای این منظور از روش بخشودگی مبتنی بر درمانهای معنوی ـ مذهبی استفاده شده است. این مدل درمانی از روش ورثینگتون به دست آمده و با فرهنگ ایرانی منطبق شده است. روش ...
-
اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین جانباز شیمیایی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2012-01-21)هدف از انجام این پژوهش، تعیین اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر افزایش رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین جانباز شیمیایی سردشت بود. بدین منظور با استفاده از نمونهگیری در دسترس، از افراد مراجعهکننده به بنیاد شهید شهرستان سردشت ...
-
رابطه انگاره ذهنی از خدا و دلبستگی با افکار پارانوئیدی در دانشجویان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2012-01-21)هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه افکار پارانوئیدی با انگاره ذهنی از خدا و دلبستگی بود. بدینمنظور تعداد 469 نفر از دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با استفاده از نمونهگیری سهمی انتخاب شدند. مقیاس ...
-
نقش راهبردهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری شناختی و یادگیری از همتایان در پیشبینی پیشرفت تحصیلی زبان ناگلیسی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2012-01-21)این پژوهش با هدف بررسی نقش راهبردهای انگیزشی (هدفهای پیشرفت، خودکارآمدی و اضطراب امتحان)، راهبردهای یادگیری شناختی (مرور ذهنی، بسطدهی و سازماندهی) و یادگیری از همتایان در پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی انجام شد. درکل 160 ...
-
اثربخشی معنادرمانی گروهی بر افسردگی و پرخاشگری افراد وابسته به مواد
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2012-01-21)این پژوهش بهمنظور تعیین اثربخشی معنادرمانی گروهی بر افسردگی و پرخاشگری افراد وابسته به مواد انجام پذیرفته است. از بین 53 نفر از افراد وابسته به مواد که برای ترک اعتیاد به اداره بهزیستی، مرکز ترک اعتیاد بخشنده و مرکز مشاوره ...



