اثر تکنیکهای بازی درمانی در کاهش اضطراب و افزایش احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی در کودکان 9 - 12 ساله مبتلا به سرطان خون
(ندگان)پدیدآور
بزمی, نعیمهنرسی, مهرنوشنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر یک مطالعه شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با یک گروه است که به منظور بررسی اثر تکنیکهای بازی درمانی در کاهش اضطراب و افزایش احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی در میان 30 کودک 9 -12 ساله مبتلا به سرطان خون در مرکز طبی اطفال شهر تهران انجام شد که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند.سه آزمون پرسشنامه اضطراب حالتی اسپیل برگر کودکان، آزمون جملات ناتمام راتر، برای سنجش سطح احساسات مثبت و سازگاری عمومی و آزمون ترسیم آدمک رنگی روآیه برای تأیید نتایج به دست آمده از آزمون اضطراب حالتی اسپیل برگر به کار برده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t در گروههای همبسته استفاده شد و نتایج حاصل از t در گروهای همبسته حاکی از تأثیر تکنیکهای بازی درمانی در کاهش اضطراب و احساس ناایمنی و افزایش سطح سازگاری و احساسات مثبت درکودکان مبتلا به سرطان بود.
کلید واژگان
بازی درمانیاحساسات مثبت
اضطراب
سازگاری عمومی
کودکان مبتلابه سرطان خون
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-01-201391-11-01
ناشر
دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University
شاپا
2538-29422538-2950




