نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپاییزی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorشهرآرای, مهرنازfa_IR
dc.contributor.authorفرزاد, ولی الهfa_IR
dc.contributor.authorصفایی, پریوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:37:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:37:18Z
dc.date.available1399-07-08T22:37:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:37:18Z
dc.date.issued2007-12-22en_US
dc.date.issued1386-10-01fa_IR
dc.date.submitted2012-10-15en_US
dc.date.submitted1391-07-24fa_IR
dc.identifier.citationپاییزی, مریم, شهرآرای, مهرناز, فرزاد, ولی اله, صفایی, پریوش. (1386). بررسی اثربخشی آموزش ابزار وجود بر شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم رشته علوم تجربی دبیرستان های تهران. مطالعات روانشناختی, 3(4), 25-43. doi: 10.22051/psy.2007.1708fa_IR
dc.identifier.issn2538-2942
dc.identifier.issn2538-2950
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2007.1708
dc.identifier.urihttps://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_1708.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136544
dc.description.abstractهدف این پژوهش، تعیین میزان اثربخشی آموزش ابراز وجود بر شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم رشته علوم تجربی بوده است. نمونه، 30 دانش آموز دختر بودند که به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. ابزار این پژوهش، شامل پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریکی، شادکامی آکسفورد و دو آزمون محقق ساخته ریاضی بود. پژوهش حاضر در 5 مرحله اجرای مقدماتی، پیش آزمون، آموزش ابراز وجود، پس آزمون و پیگیری انجام شد. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار کامپیوتری SPSS از طریق آزمون نمرات افزوده و t آماری گروه های مستقل مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تفاوت معناداری را بین نمره شادکامی پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری در گروه آزمایش نشان داد. همچنین، آموزش ابراز وجود، میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش را نسبت به پیش آزمون افزایش داده بود، ولی تفاوت معنادار نبود، اما در مرحله پیگیری، تفاوت معناداری بین نمره پیشرفت تحصیلی نشان داده شد. لذا الگوی مداخله ای به کار رفته در این پژوهش می تواند به عنوان برنامه تغییر رفتار در سطح دبیرستان های دخترانه مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent156
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراء(س)fa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2007.1708
dc.subjectآموزش ابراز وجودfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش آموزfa_IR
dc.subjectدخترfa_IR
dc.subjectعلوم تجربیfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی آموزش ابزار وجود بر شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم رشته علوم تجربی دبیرستان های تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage25
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد