• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه وضعیت هویت یابی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع پیش دانشگاهی استان خوزستان

    (ندگان)پدیدآور
    امیدیان, مرتضیشکرکن, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    519.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش برای مقایسه وضعیت هویت یابی در دانش آموزان دختر و پسر پیش دانشگاهی استان خوزستان اجرا شد. 500 دانش آموز دختر و پسر به صورت تصادفی انتخاب و با شکل تجدیدنظرشده ی آزمون هویت بنیون و آدامز آزمون شدند. آزمودنی ها در حالت های هویت سردرگم، زودهنگام، مهلت خواه وکسب شده در هویت کلی، بعد اعتقادی و بعد روابط بین فردی و حوزه های فرعی این دو بعد با هم مقایسه شدند. از نظر هویت کلی، تنها در هویت سردرگم تفاوت دوجنس معنادار بود و پسرها نمره ئی بالاتر از دختران داشتند. در بعد اعتقادی، در هیچ حالتی تفاوت معنادار نبود ولی در روابط بین فردی نمره ی هویت سردرگم در پسران بیش تر بود. در حوزه های فرعی بعد اعتقادی، در حوزه ی سیاسی و در حالت هویت سردرگم نمره ی دخترها و در هویت زودهنگام نمره پسرها بیش تر بود. در حوزه ی مذهب، حالت سردرگم در پسرها بیش تر بود و در حوزه ی ملیت در دو حالت کسب شده و زودهنگام نمره ی دخترها بیش تر بود. در حوزه ی فرعی بعد روابط بین فردی، پسرها درحوزه ی نقش جنسی ودر حالت های هویت سردرگم وزود هنگام نمره ی بیش تری درمقایسه با دخترها داشتند و دخترها در حالت کسب شده بر پسرها برتری داشتند. در حوزه های اوقات فراغت و معاشرت، نمره ی حالت سردرگم پسرها از دخترها بیش تر بود. درحوزه ی دوستی، نمره ی حالت هویت مهلت خواه در دخترها بیش تر از پسرها بود. نتایج با توجه به دیدگاه مارسیا و اریک سون بررسی شد.
    کلید واژگان
    هویت یابی
    دانش آموزان دختر و پسر
    استان خوزستان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2004-12-21
    1383-10-01
    ناشر
    دانشگاه الزهراء(س)
    Alzahra University

    شاپا
    2538-2942
    2538-2950
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/psy.2004.1653
    https://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_1653.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136538

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب