مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها
(ندگان)پدیدآور
محمدزاده, جهانشاعریضی, حمیدرضاعریضی, حمیدرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به منظور مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای شناختی، معنایی- نمادی آزمون میکر در دانشآموزان پایههای سوم تا پنجم ابتدایی انجام شد. نمونه پژوهش 292 دانشآموز دختر و پسر را شامل بود. آزمون ساختار هوش میکر 5 خرده آزمون، معنایی- نمادی است که بر اساس الگوی چند عاملی و شناخته شده هوش گیلفورد (1959) ساخته شده است. یافتههای مرتبط با تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که تفاوت معنیداری میان پسران و دختران در خرده آزمونهای میکر وجود دارد (001/0P
کلید واژگان
آزمون ساختار هوش میکرخرده آزمونهای شناختی
معنایی
نمادی میکر
الگوی هوش مکعبی گیلفورد
عملکرد دختران و پسران در آزمون میکر
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2008-06-211387-04-01
ناشر
دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University
شاپا
2538-29422538-2950




