نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجانجانی, بهارهfa_IR
dc.contributor.authorجدیدی, سماfa_IR
dc.contributor.authorوحیدی فرد, محبوبهfa_IR
dc.contributor.authorتاجی پور, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorعموخلیلی, مرجانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:37:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:37:02Z
dc.date.available1399-07-08T22:37:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:37:02Z
dc.date.issued2020-04-20en_US
dc.date.issued1399-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-06en_US
dc.date.submitted1398-05-15fa_IR
dc.identifier.citationجانجانی, بهاره, جدیدی, سما, وحیدی فرد, محبوبه, تاجی پور, آمنه, عموخلیلی, مرجان. (1399). تأثیر آموزش ابراز وجود بر احساس تنهایی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر با اختلال فوبی تلفن همراه. مطالعات روانشناختی, 16(1), 91-106. doi: 10.22051/psy.2020.27706.1992fa_IR
dc.identifier.issn2538-2942
dc.identifier.issn2538-2950
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2020.27706.1992
dc.identifier.urihttps://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_4624.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136448
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر احساس تنهایی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر با اختلال فوبی تلفن همراه انجام شد. روش پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر کرج در نیم سال اول سال تحصیلی 98-1397 تشکیل دادند. به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای، تعداد 30 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه سوم دوره دوم متوسطه که از نظر این اختلال دارای نمرات بالاتر از نمره برش (60) بودند، انتخاب و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. افراد گروه آزمایش برنامه آموزشی ابراز وجود را در 8 جلسه 90 دقیقه‌ای به‌صورت 2 جلسه هفتگی و گروهی دریافت کردند؛ گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفت. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های احساس تنهایی اجتماعی و عاطفی دی‌توماسو و همکاران، هراس اجتماعی کانور و همکاران و فوبی تلفن همراه یلدریم و کوریا، استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره، تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد تفاوت معناداری در میانگین نمرات مؤلفه‌های احساس تنهایی (شامل: تنهایی رمانتیک، تنهایی عاطفی و تنهایی اجتماعی) و مؤلفه‌های اضطراب اجتماعی (شامل: ترس، اجتناب، ناراحتی فیزیولوژیک) افراد گروه‌های آزمایش و کنترل در مرحله پس‌آزمون وجود داشت. با توجه به نتایج این پژوهش، پیشنهاد می‌شود تا روان‌شناسان و مشاوران از نتایج این مطالعه در جهت کاهش احساس تنهایی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان، بهره ببرند.fa_IR
dc.format.extent1240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراء(س)fa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2020.27706.1992
dc.subjectابراز وجودfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectتنهاییfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.subjectفوبی تلفنfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش ابراز وجود بر احساس تنهایی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر با اختلال فوبی تلفن همراهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، یزد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه معارف اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage91
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد