دوره 9, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پیشبینی کیفیّت زندگی دانشجویان از طریق میزان بهکارگیری انواع شیوههای مقابله با استرس
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2013-10-23)هدف پژوهش حاضر پیشبینی کیفیّت زندگی دانشجویان با توجه به میزان استفاده از انواع شیوههای مقابله با استرس بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. نمونه مورد مطالعه در پژوهش حاضر 317دانشجو بودند که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای ...
-
تأثیر آموزش سبک زندگی اسلاممحور با تأکید بر نظام خانواده بر صمیمیت زوجین اراک
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2013-10-23)هدف این پژوهش تعیین میزان اثربخشی آموزش سبک زندگی اسلاممحور با تأکید بر نظام خانواده بر صمیمیت زوجین(زنان و مردان) اراک بود. روش این پژوهش تجربی با استفاده از پیشآزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش ...
-
بررسی مقایسهای نگرش خانواده و معلمان به کنجکاوی کودکان پیشدبستان
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2013-10-23)اگر چه کنجکاوی را میتوان از جمله ویژگیهایی به شمار آورد که در اغلب کودکان دیده میشود، اما از این موضوع در سالهای اخیر غفلت شده است. در میان ابعاد مختلف کنجکاوی، ماهیت معرفتی آن، یا به عبارتی دیگر جستجوی معلومات، نیاز ...
-
اثربخشی شنیدن موسیقی (ریتمیک و ملودیک) بر تمرکز دیداری و شنیداری کودکان پیشدبستانی
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2013-10-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی شنیدن موسیقی (ریتمیک و ملودیک) برتمرکز دیداری و شنیداری کودکان پیشدبستانی انجام شد. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کودکان پیشدبستانی مدارس دخترانه غیرانتفایی منطقه 2 شهر تهران در سال ...
-
شیوع رفتار خودآسیبی عمدی و رابطه آن با احساس تنهایی و سبک دلبستگی در دانشآموزان دختر
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2013-10-23)رفتار خودآسیبی یکی از رفتارهای شایع بهخصوص در دختران نوجوان است. پژوهش حاضر شیوع رفتارهای خودآسیبی و رابطه آن را با احساس تنهایی و سبک دلبستگی دانشآموزان دختر پایه دوم و سوم متوسطه شهر تهران بررسی کرده است. آزمودنیها ...
-
نقش ابعاد دلبستگی به والدین و فرایندهای شناختی بر سبکهای پردازش هویّتی جوانان
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2013-10-23)پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین ابعاد دلبستگی به والدین، فرایندهای شناختی (پردازش منطقی و شهودی) و شکلگیری سبکهای هویّتی دانشجویان با روش پیماشی انجام شد. برای این منظور، 280 دانشجوی کارشناسی با روش نمونهگیری خوشهای ...