دوره 5, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسه همجوشی فکر -عمل در اختلالات وسواس فکری -عملی، افسردگی، همبودی این دو اختلال و گروه بهنجار
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2009-03-21)این تحقیق به منظور مقایسه وضعیت همجوشی فکر- عمل(TAF) در اختلالات وسواس فکری- عملی، افسردگی و همبودی این دو اختلال و گروه بهنجار انجام شد. روش (چهار گروه 20 نفره از اختلالات ذکر شده به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و ...
-
بررسی روایی و پایایی مقیاس انگیزش
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2009-03-21)هدف ازاین پژوهش بررسی اعتبار وپایایی فرم اصلاح شده مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر(1981) برای اندازه گیری انگیزش تحصیلی دانشآموزان دوره راهنمایی بود. به این منظور نمونهای 198نفری متشکل از 110دانش آموز پسر و88 دانشآموز دختر ...
-
بررسی روشهای افزایش مسئولیت پذیری در دانشآموزان دوره راهنمایی شهر شهرضا در سال تحصیلی 85 - 1384
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2009-03-21)هدف این پژوهش بررسی و مقایسه تأثیر شیوههای افزایش مسئولیت پذیری انضباط مثبت، یادگیری مبتنی بر خود و واقعیت درمانی در دانشآموزان راهنمایی شهر شهرضا در سال تحصیلی 85-1384 بود . در این پژوهش از سه شیوه آموزشی «انضباط مثبت» ...
-
رابطه احساس تنهایی و عزت نفس با سبکهای دلبستگی دانشجویان
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2009-03-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه احساس تنهایی و عزت نفس دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با سبکهای دلبستگی آنها بود، به این دلیل روش تحقیق در پژوهش حاضر همبستگی است . 223دانشجو (123 دختر و 100 پسر) که با روش نمونه گیری تصادفی ...
-
مقایسه پردازش معنایی مفاهیم هیجانی در بین افراد افسرده غیربالینی و افراد با صفات شخصیتی برونگرایی
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2009-03-21)بر اساس رویکرد شناختی این فرض وجود دارد که علّت تفاوت در پاسخدهی هیجانی، تفاوت در پردازش معنایی در سیستم شناخت است. بر اساس این دیدگاه افراد به طور نسبی الگوهای ثابتی از پردازش معنایی در ذهن دارند که نشانه تجارب گذشته و ...



