• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر چاق، دارای اضافه وزن و عادی در مقطع متوسطه

    (ندگان)پدیدآور
    خلعتبری, آمنه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    793.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی با نگرش به زندگی در دانش آموزان انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان دبیرستانی که در سال 94-93 مشغول به تحصیل بودند که ازاین تعداد، 200 به عنوان نمونه به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های مؤلفه های شخصیت نئو و ﻧﮕــﺮش ﺑــﻪ زﻧــﺪﮔﯽ استفاده شد. اطلاعات بدست آمده از طریق ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره و بصورت همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.‌ یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش بین همه ی مولفه های شخصیت با نگرش به زندگی در سطح 01/0>P، رابطه معنادار وجود دارد. نتایج: نشان داد که بین مولفه های روان نژندی و  با نگرش به زندگی در دانش آموزان رابطه ی منفی و معنادار وجود دارد و بین مولفه های برون گرایی، گشودگی به تجربه، دلپذیری، وظیفه شناسی با نگرش به زندگی رابطه ی مثبت و معنادار وجود دارد. به عبارت دیگر هر چقدر روان نژندی و  افزایش یابد، نگرش به زندگی در دانش آموزان نیز کاهش می یابد و هر چقدر مولفه های برون گرایی، گشودگی به تجربه، دلپذیری، وظیفه شناسی افزایش یابد، نگرش به زندگی افزایش می یابد.
    کلید واژگان
    ویژگی های شخصیتی
    نگرش به زندگی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران

    شاپا
    2008-9414
    URI
    http://psyedu.toniau.ac.ir/article_559768.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135987

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب