| dc.contributor.author | سندی, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | خسروجاوید, مهناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | زینعلی, شینا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:35:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:35:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:35:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:35:43Z | |
| dc.date.issued | 2014-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-08-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-05-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سندی, فاطمه, خسروجاوید, مهناز, زینعلی, شینا. (1392). بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکردتحصیلی در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 4(4), 53-66. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-9414 | |
| dc.identifier.uri | http://psyedu.toniau.ac.ir/article_558500.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135971 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ومقایسه آن در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل بوده است. 328 نفر از دانش آموزان مدارس راهنمایی تحصیلی از دو ناحیه آموزش و پرورش شهرستان رشت در سال تحصیلی 1391-1390 به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به پرسشنامه های هوش هیجانی بار-ان و سلامت روانی گلدبرگ و هیلر پاسخ دادند. نتایج تحلیل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد در هر دو گروه دختران دارای مادران شاغل و غیرشاغل بین همه مولفه های هوش هیجانی و همه مولفه های سلامت روانی همبستگی منفی و معنادار در سطح کمتر از 01/0 وجود داشت. نتایج آزمون T بیانگر آن بود که از لحاظ هوش هیجانی، سلامت روانی و مولفه های آنان تفاوتی بین دو گروه دختران دارای مادران شاغل وغیرشاغل وجود نداشت اما از لحاظ عملکرد تحصیلی این تفاوت معنادار و به نفع دختران مادران شاغل بدست آمد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 852 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology | en_US |
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | سلامت روانی | fa_IR |
| dc.subject | عملکردتحصیلی | fa_IR |
| dc.title | بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکردتحصیلی در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه روانشناسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گروه مدیریت | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه روانشناسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 53 | |
| dc.citation.epage | 66 | |