نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسندی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorخسروجاوید, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorزینعلی, شیناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:35:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:35:43Z
dc.date.available1399-07-08T22:35:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:35:43Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-16en_US
dc.date.submitted1392-05-25fa_IR
dc.identifier.citationسندی, فاطمه, خسروجاوید, مهناز, زینعلی, شینا. (1392). بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکردتحصیلی در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 4(4), 53-66.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9414
dc.identifier.urihttp://psyedu.toniau.ac.ir/article_558500.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135971
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ومقایسه آن در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل بوده است. 328 نفر از دانش آموزان مدارس راهنمایی تحصیلی از دو ناحیه آموزش و پرورش شهرستان رشت در سال تحصیلی 1391-1390 به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به پرسشنامه های هوش هیجانی بار-ان و سلامت روانی گلدبرگ و هیلر پاسخ دادند. نتایج تحلیل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد در هر دو گروه دختران دارای مادران شاغل و غیرشاغل بین همه مولفه های هوش هیجانی و همه مولفه های سلامت روانی همبستگی منفی و معنادار در سطح کمتر از 01/0 وجود داشت. نتایج آزمون T بیانگر آن بود که از لحاظ هوش هیجانی، سلامت روانی و مولفه های آنان تفاوتی بین دو گروه دختران دارای مادران شاغل وغیرشاغل وجود نداشت اما از لحاظ عملکرد تحصیلی این تفاوت معنادار و به نفع دختران مادران شاغل بدست آمد.fa_IR
dc.format.extent852
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychologyen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectعملکردتحصیلیfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکردتحصیلی در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه روانشناسیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گروه مدیریتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه روانشناسیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage53
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد