مقایسه تناسب ساعات تدریس دروس رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ازنظر فارغ التحصیلان(مدیران و معاونین مدارس )و استادان صاحبنظر آموزش عالی
(ندگان)پدیدآور
محمودی, رضاربیعی, شهربانونوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق به مقایسه نظرات دو گروه فارغ التحصیلان( مدیران و معاونین مدارس) و استادان صاحبنظر دررشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی در مورد متناسب بودن ساعات تدریس دروس پرداخته شده است. جامعه مورد مطالعه کلیه فارغ التحصیلان رشته مذکور شاغل در پست مدیریت مدارس و استادان صاحبنظر استان تهران است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی نیمی از فارغ التحصیلان با حجم نمونه 53 نفر و 30 نفر از استادان صاحبنظر رشته مذکورکه قابل دسترس بوده اند؛ به عنوان واحد نمونه مد نظر قرار گرفتند. از لحاظ روش، تحقیق از نوع توصیفی – مقایسه ای و پیمایشی است و یک تحقیق مقطعیوکاربردی است. ابزار گردآوری دادهها در این تحقیق پرسشنامه است. برای تعیین روایی از شیوه توافق داوران، از روایی محتوایی و نظرات اساتید و کارشناسان خبره آموزشی و ناظر تحقیق استفاده شده است. با استفاده از آزمون آلفای کرانباخ میزان ضریب پایایی پرسشنامه83/0 می باشد..نتایج این پژوهش نشان می دهد که استادان صاحبنظر خواستارافزایش ساعات تدریس دروس اصلی و تخصصی می باشند.
کلید واژگان
بازنگری برنامه درسیمتناسب بودن ساعات تدریس
رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
نیاز سنجی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنسازمان پدید آورنده
استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرندعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر




