بررسی رابطه بین میزان آشنایی و به کارگیری روشهای ارزشیابی تحصیلی توسط مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
(ندگان)پدیدآور
راستگو, اعظمنامور, یوسفستاری, صدرالدیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین میزان آشنایی مدرسین دانشگاه با شیوه های مختلف ارزشیابی و میزان به کارگیری آن شیوه ها در فرایند تدریس است. این تحقیق از نوع کاربردی و روش آن از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را کلیه مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 650 نفر تشکیل می دهند که از بین آنها نمونه ای به حجم 311 نفر به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته(خودگزارشی) استفاده گردید. روایی محتوایی از طریق متخصصان بررسی و تأیید گردید و پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ 85/. بدست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی(فراوانی، میانگین) و آمار استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که بین میزان آشنایی مدرسان با شیوه های ارزشیابی و میزان به کارگیری آن شیوه ها در فرایند تدریس رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
سواد ارزشیابی تحصیلیارزشیابی تشخیصی
ارزشیابی تکوینی
ارزشیابی پایانی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2012-02-201390-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنسازمان پدید آورنده
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل، اردبیل، ایراناستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل، اردبیل، ایران
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل، اردبیل، ایران
شاپا
2008-9414Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزشیابی برنامهی درسی اجراشدهی مراکز متوسطه تیزهوشان در شیراز از دیدگاه دبیران با استفاده از الگوی cipp
جباری, سوسن (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)مقالهی حاضر با هدف کلی ارزشیابی برنامهی درسی تیزهوشان با تأکید بر مدل cipp انجام شده است. اطلاعات این پژوهش به صورت توصیفی میباشد. نمونه پژوهش شامل 120 نفر از دبیران مراکز تیزهوشان بود که به شیوه نمونهگیری خوشهای ...
-
ارزشیابی در سازمان و مدیریت
تقوایی, محمّد (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)آیین اسلام برای ارزشیابی اهمیت فوقالعادهای قائل است که در میان کمتر برنامهای از برنامههای گوناگون بشری به چشم میخورد. تعلیمات آگاهیبخش اسلام خود مبین این موضوع است که چگونه مسلمانان و معتقدان این آیین به اعمال ارزشیابی ...
-
ارزیابی تأثیر بکارگیری توأمان متغیرهای ارزشیابی نسبی برای تعیین روند سودهای پیشبینی نشده
پدیدآور نامشخص (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University, 2007-09-23)محققین، برای استفاده از متغیرهای ارزشیابی و شناخت قدرت تبیین آنها در پیشبینی رفتار سود باقیمانده یا پیشبینی نشده، اغلب از یک نسبت در طبقه بندی شرکتها به دو گروه ...




