| dc.contributor.author | قلتاش, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحی, مسلم | fa_IR |
| dc.contributor.author | استواری, علی میرزا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:35:31Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:35:31Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:35:31Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:35:31Z | |
| dc.date.issued | 2011-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-06-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-04-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قلتاش, عباس, صالحی, مسلم, استواری, علی میرزا. (1390). مقایسه ی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 2(3), 1-12. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-9414 | |
| dc.identifier.uri | http://psyedu.toniau.ac.ir/article_553074.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135902 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش بررسی و مقایسه ی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار پایه ی سوم متوسطه شهر مرودشت بوده است. روش تحقیق، توصیفی از نو ع پس از وقوع (علی- مقایسه ای) بوده است. جامعه ی آماری پژوهش تمامی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار پسر و دختر پایه ی سوم دبیرستانهای شهر مرودشت در سال تحصیلی 1389-1388 بوده است که تعداد آنها 1500 نفر بوده اند. از بین جامعه ی آماری به روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای 100 دانش آموز ورزشکار و 100 دانش آموز غیرورزشکار با توجه به جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. جهت اندازه گیری متغیرها از مقیاس سنجش عملکرد تحصیلی فام و تیلور و بهداشت روانی کلدبرگ و هیلر استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح آمار توصیفی (محاسبه ی فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطی از آزمون t گروههای مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. مهم ترین نتایج این پژوهش حاکی از آن بوده است که بین عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معناداری وجود دارد و عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار از وضعیت مطلوب تری برخوردار است. همچنین بین ابعاد عملکرد تحصیلی و ابعاد بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار دختر و پسر تفاوت معناداری وجود نداشت. بنابراین نتیجه گرفته می شود که ورزش به عنوان یک متغیر مهم در عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان می تواند اثر مثبت داشته باشد و برنامه های درسی تربیت بدنی در مدارس باید با تأکید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 807 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology | en_US |
| dc.subject | بهداشت روانی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار | fa_IR |
| dc.title | مقایسه ی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت، گروه علوم تربیتی، مرودشت. ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت، مرودشت. ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، واحد مرودشت. ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 12 | |