نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقلتاش, عباسfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, مسلمfa_IR
dc.contributor.authorاستواری, علی میرزاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:35:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:35:31Z
dc.date.available1399-07-08T22:35:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:35:31Z
dc.date.issued2011-11-22en_US
dc.date.issued1390-09-01fa_IR
dc.date.submitted2011-06-22en_US
dc.date.submitted1390-04-01fa_IR
dc.identifier.citationقلتاش, عباس, صالحی, مسلم, استواری, علی میرزا. (1390). مقایسه ی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 2(3), 1-12.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9414
dc.identifier.urihttp://psyedu.toniau.ac.ir/article_553074.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135902
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی و مقایسه ی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار پایه ی سوم متوسطه شهر مرودشت بوده است. روش تحقیق، توصیفی از نو ع پس از وقوع (علی- مقایسه ای) بوده است. جامعه ی ‌آماری پژوهش تمامی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار پسر و دختر پایه ی سوم دبیرستان‌های شهر مرودشت در سال تحصیلی 1389-1388 بوده است که تعداد آنها 1500 نفر بوده اند. از بین جامعه ی آماری به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای 100 دانش آموز ورزشکار و 100 دانش آموز غیرورزشکار با توجه به جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. جهت اندازه گیری متغیرها از مقیاس سنجش عملکرد تحصیلی فام و تیلور و بهداشت روانی کلدبرگ و هیلر استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح آمار توصیفی (‌محاسبه ی فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطی از آزمون t  گروههای مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. مهم ترین نتایج این پژوهش حاکی از آن بوده است که بین عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معناداری وجود دارد و عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار از وضعیت مطلوب تری برخوردار است. همچنین بین ابعاد عملکرد تحصیلی و ابعاد بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار دختر و پسر تفاوت معناداری وجود نداشت. بنابراین نتیجه گرفته می شود که ورزش به عنوان یک متغیر مهم در عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان می تواند اثر مثبت داشته باشد و برنامه های درسی تربیت بدنی در مدارس باید با تأکید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.fa_IR
dc.format.extent807
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychologyen_US
dc.subjectبهداشت روانیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکارfa_IR
dc.titleمقایسه ی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت، گروه علوم تربیتی، مرودشت. ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت، مرودشت. ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، واحد مرودشت. ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد