جغرافیای معرفتی به عنوان مبنای مدیریت راهبردی سازمان های فرهنگی جهانی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت راهبردی روش منطقی، عینی و سیستماتیک برای اتخاذ تصمیمات بزرگ در یک سازمان است که چارچوبی را برای اتخاذ تصمیمات اساسی برای تحقق اهداف سازمان ارائه می نماید. سازمان ها با گسترش ماموریت و قلمرو جغرافیایی فعالیت ها و تنوع در ابعاد مختلف، نیازمند الگوهای پیچیده و تفصیلی تری برای مدیریت راهبردی هستند. این موضوع درباره سازمان های فرهنگی که محصولات و خدمات آنها از نوع معرفتی است اهمیت و پیچیدگی بیشتری پیدا می کند. این مقاله جهت ارائه چارچوبی برای مدیریت راهبردی سازمان های فرهنگی جهانی، ضمن ارائه تعریف مختصری از مفاهیم سازمان جهانی، فرهنگ، مدیریت راهبردی و جغرافیای معرفتی، در دو سطح، جغرافیای معرفتی را برای شناخت و تدوین راهبرد و مبنای مدیریت راهبردی تفصیل می دهد.
کلید واژگان
سازمان جهانیفرهنگ
جغرافیای معرفتی
مدیریت راهبردی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01



