تاثیر مدیریت ارتباطات مجازی بر اخلاق سازمانی
(ندگان)پدیدآور
خیری, حسنحیدری, محمدمنصورنژاد, عباس
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
نوشتار حاضر باهدف بررسی تاثیر مدیریت ارتباطات مجازی بر اخلاق سازمانی (متغیرهای عفت، اعتماد و حریم خصوصی) تدوین شده است. این مقاله از نظر هدف کاربردی، از نگرش ماهیت و روش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کارمندان دانشگاه بین المللی المصطفی (174 نفر) تشکیل دادهاند و با توجه به استفاده از فرمول« کوکران» نمونه آماری 120 نفر در نظر گرفته شده است. همچنین نمونهگیری نیز به صورت تصادفی ساده شکل گرفته است. درجمعآوری دادههای پژوهش نیز از دو روش کتابخانهای و میدانی (ابزار پرسش نامه محقق ساخته که آزمون پایایی و روائی بر روی آن صورت پذیرفت) استفاده شد. در تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آمار استنباطی (آزمونt تک نمونه، همبستگی پیرسون) بهره گرفته شده است. نتیجه به دست آمده نشان داد مدیریت ارتباطات مجازی موجب اختلال در اخلاق سازمانی میگردد. در پایان با توجه به یافتههای پژوهش پیشنهادهایی برای بهبود تأثیرات مدیریت ارتباطات مجازی بر اخلاق سازمانی ارائه گردیده است.
کلید واژگان
مدیریت ارتباطات مجازیاخلاق سازمانی
عفت
اعتماد
حریم خصوصی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01



