پژوهشنامه تبلیغ و ارتباطات دینی

 

مجموعه‌های این پایگاه

ارسال های اخیر

  • تحلیل گفتمان نامه‏ های پیامبر(ص) به سران سه کشور ایران، روم و حبشه 

    رضا عاملی, سعید؛ مریم موسویان, سیده (جامعه المصطفی العالمیه, 2015-03-21)
    هدف اصلی مقاله حاضر تحلیل گفتمان نامه‏ های پیامبر به سران سه کشور ایران، روم و حبشه است. این مقاله نخستین پژوهشی است که به چنین مطالعه ‏ای پرداخته است. برای نیل به هدف پژوهش، نظریه ‏ها و دیدگاه ‏های تبیین کننده نامه ‏های ...

  • بررسی نقش مسجد در پیشگیری از جرائم در شهر اردبیل 

    اعلائی, محسن؛ بشیری گیوی, حسین (جامعه المصطفی العالمیه, 2015-03-21)
    مساجد به عنوان جایگاه و محل غلیان ارزش ‏ها و هنجارهای دینی قلمداد می‌‌‌‌شود. در مساجد افراد به طور داوطلبانه بر اساس مفاهیم و ارزش‌‌‌‌های دینی به عبادت و هرگونه فعالیت دیگر مبادرت می‌‌‌‌کنند. بنابراین هر قدر فرد گرایش ...

  • واکاوی جنبش دانشجویی در اندیشه مقام معظم رهبری 

    خیری, حسن؛ رحمتی, مسعود (جامعه المصطفی العالمیه, 2015-03-21)
    دانشجویان یکی از عوامل تأثیرگذار بر تـحوّلات سـیاسی ـ اجـتماعی همه کشورها به ویژه جـوامع جـهان سـوم به شمار می روند. شناخت مفهوم واقعی جنبش دانشجویی، ویژگی‌ها و الزامات جنبش دانشجویی، بایسته‌های جنبش دانشجویی، اهداف و وظایف ...

  • تلقی از «دیگری» در اندیشه اسلامی 

    یوسف زاده, حسن (جامعه المصطفی العالمیه, 2015-03-21)
    مواجهه با «دیگری» یا «غریبه»، خمیرمایه ارتباطات میان‌فرهنگی است. تعریف انسان و جایگاه او در نظام هستی، پیامدهایی را برای زیست فردی و جمعی او دارد. مفاهیمی که در مورد انسان به کار برده می‌شود تا حدود زیادی از جهان‌بینی حاکم ...

  • جغرافیای معرفتی به عنوان مبنای مدیریت راهبردی سازمان های فرهنگی جهانی 

    پدیدآور نامشخص (جامعه المصطفی العالمیه, 2015-03-21)
    مدیریت راهبردی روش منطقی، عینی و سیستماتیک برای اتخاذ تصمیمات بزرگ در یک سازمان است که چارچوبی را برای اتخاذ تصمیمات اساسی برای تحقق اهداف سازمان ارائه می نماید. سازمان ‏ها با گسترش ماموریت و قلمرو جغرافیایی فعالیت‏ ها و ...

  • روی آورد قرآنی دعوت،کنش ارتباطی هابرماس و نظریه دریافت هال 

    علی غمامی, سیدمحمد (جامعه المصطفی العالمیه, 2014-09-23)
    هدف این تحقیق ارائه روی‌آوردی قرآنی نسبت به ارتباطات است و درصدد بیان این ایده است که ارتباطات در نگاه دینی اصولاً باید به شیوه دعوتی باشد. برای توضیح این ایده، در ابتدا بر مبنای مطالعه معناشناختی، دعوت را تعریف کردیم و ...

  • در ابتدا ادراک بود 

    دکتر سید حسین نصر, پروفسور (جامعه المصطفی العالمیه, 2014-09-23)
    اگر به متون مقدس ادیان مختلف رجوع کنیم در می یابیم که در همه آنها منشأ هستی و انسان با واقعیتی که خود آگاه هست یکی دانسته می شود که در واقع تشکیل دهنده وجود ادراک کننده است که در بالاترین سطح خود به عنوان یک علم و آگاهی ...

  • فلسفه اجتماعی هنر صدرایی 

    افروغ, عماد؛ آقاسی, محمد (جامعه المصطفی العالمیه, 2014-09-23)
    برخلاف علوم انسانی و اجتماعی متداول، فلسفه اجتماعی صدرایی مبتنی بر ناثنویت‏ گرایی کل‏ گرای توحیدی است که بر روش مبتنی عقل و برهان استوار شده است. به همین دلیل است که بحث و تبیین در این زمینه هم جدید بوده و هم تا حدودی ...

  • تاثیر مدیریت ارتباطات مجازی بر اخلاق سازمانی 

    خیری, حسن؛ حیدری, محمد؛ منصورنژاد, عباس (جامعه المصطفی العالمیه, 2014-09-23)
    نوشتار حاضر باهدف بررسی تاثیر مدیریت ارتباطات مجازی بر اخلاق سازمانی (متغیرهای عفت، اعتماد و حریم خصوصی) تدوین شده است. این مقاله از نظر هدف کاربردی، از نگرش ماهیت و روش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را ...

  • مبانی مفاهمه در ارتباط میان فرهنگی 

    یوسف زاده, حسن؛ فیاض, ابراهیم (جامعه المصطفی العالمیه, 2014-09-23)
    در سالهای اخیر فلسفة میانفرهنگی بهعنوان یک رشتة دانشگاهی جایگاه خود را در کشورهای غربی باز کرده است. فلسفه میانفرهنگی در پی در اختیار نهادن طرز تفکری برای توسعة «فرهنگ گفتو گویی» میان واحدهای فرهنگی، بهمنظور ظهور قابلیتهای ...