دوره 5, بهار 92 - مسلسل 15
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
از نسبی گرایی مفهومی تا نسبیّت حقیقت و صدق
(دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام, 2013-04-21)نسبیگراییِ مفهومی گونهای از نسبیگرایی است که بر ضرورت وساطت چارچوب مفهومی، زبان، پارادایم یا دیگر جهاز ذهنی و بشرساز در فرایند فهمِ واقع و تفسیر و قرائت جهان تأکید میورزد. از نظر نسبیگرایان مفهومی، نظر به اینکه دستگاهها ...
-
تربیت صدرایی مبتنی بر فرایند ادراک از منظر ملاصدرا
(دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام, 2013-04-21)هدف از نگارش این مقاله بازشناسی فرایند ادراک از منظر ملاصدرا و پیامدهای تربیتی آن است. در پژوهش حاضر، که با بهرهگیری از رویکرد کیفی و با روش توصیفی ـ استنتاجی صورت گرفته است؛ پس از بازبینی منابع، ادراک و پیامدهای تربیتی ...
-
بررسی انتقادی روششناسی مکتب تفکیک
(دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام, 2013-04-21)روششناسی مکتب تفکیک دارای چه ویژگیهایی است و چه انتقادهایی بر آن وارد است؟ فرضیة تحقیق این است: مکتب تفکیک نام جریانی است که در ارزش و اعتبار روش عقلی تردید دارد. این جریان، ضمن منحصر دانستن روش یقینی در وحی، وحی را ...



