دوره 5, بهار 92 - مسلسل 15

 

ارسال های اخیر

  • از نسبی گرایی مفهومی تا نسبیّت حقیقت و صدق 

    واعظی, احمد (دانشگاه باقرالعلوم علیه‌ السلام, 2013-04-21)
    نسبی­گراییِ مفهومی گونه­ای از نسبی­گرایی است که بر ضرورت وساطت چارچوب مفهومی، زبان، پارادایم یا دیگر جهاز ذهنی و بشرساز در فرایند فهمِ واقع و تفسیر و قرائت جهان تأکید می­ورزد. از نظر نسبی­گرایان مفهومی، نظر به اینکه دستگاه­ها ...

  • تربیت صدرایی مبتنی بر فرایند ادراک از منظر ملاصدرا 

    نوروزی, رضاعلی؛ حقیقت, رقیه؛ مظاهری, مهدی؛ نصرتی هشتی, کمال (دانشگاه باقرالعلوم علیه‌ السلام, 2013-04-21)
    هدف از نگارش این مقاله بازشناسی فرایند ادراک از منظر ملاصدرا و پیامدهای تربیتی آن است. در پژوهش حاضر، که با بهره‌گیری از رویکرد کیفی و با روش توصیفی ـ استنتاجی صورت گرفته است؛ پس از بازبینی منابع، ادراک و پیامدهای تربیتی ...

  • بررسی انتقادی روش‌شناسی مکتب تفکیک 

    عبدی, حسن (دانشگاه باقرالعلوم علیه‌ السلام, 2013-04-21)
    روش‌شناسی مکتب تفکیک دارای چه ویژگی‌هایی است و چه انتقادهایی بر آن وارد است؟ فرضیة تحقیق این است: مکتب تفکیک نام جریانی است که در ارزش و اعتبار روش عقلی تردید دارد. این جریان، ضمن منحصر دانستن روش یقینی در وحی، وحی را ...