نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاکابرایی, کیوانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:33:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:33:16Z
dc.date.available1399-07-08T22:33:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:33:16Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-29en_US
dc.date.submitted1394-04-08fa_IR
dc.identifier.citationکاکابرایی, کیوان. (1395). تأثیر آموزش حل مسئله خانواده محور بر ارتباط والد- کودک دانش آموزان دوره ابتدایی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 7(26), 61-85. doi: 10.22054/qccpc.2016.6723fa_IR
dc.identifier.issn2345-6051
dc.identifier.issn2476-6178
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2016.6723
dc.identifier.urihttp://qccpc.atu.ac.ir/article_6723.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135073
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف آموزش حل مسئله خانواده محور به والدین و تعیین اثربخشی آن بر ارتباط والد- کودک دانش آموزان انجام شد. طرح پژوهش تجربی حقیقی از نوع پیش‌آزمون - پس‌آزمون - پیگیری با گروه گواه بود. تعداد 120 دانش-آموز با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند و با انتساب تصادفی به دو گروه آزمایشی (60 نفر) و گواه (60 نفر) تقسیم شدند، ابتدا والدین گروه آزمایشی 10 جلسه در کارگاه تربیت کودک / نوجوان اندیشمند شرکت کردند سپس گروه آزمایشی به مدت سه ماه تحت برنامه حل مسئله خانواده محور مورد آموزش قرار گرفتند، برای جمع‌آوری اطلاعات از سیاهه رابطه والد - کودک جرارد (1994) فرم والدین استفاده شد. یافته ها طبق گزارش والدین در سه مرحله پیش‌آزمون- پس‌آزمون (فاصله سه‌ماهه) و پیگیری (فاصله یک‌ماهه) نشان داد، در گروه آزمایشی، بین نمرات پیش‌آزمون- پس‌آزمون در زیر مقیاس‌های ارتباط والد - کودک تفاوت معناداری وجود داشت اما بین نمرات پس‌آزمون - پیگیری در زیر مقیاس‌های ارتباط والد - کودک تفاوت معنادار نبود. بر این اساس می توان نتیجه گیری کرد که آموزش حل مسئله خانواده محور به والدین بر ارتباط والد - کودک دانش آموزان اثربخش بود و ارتباط والد - کودک را بهبود بخشیده است.fa_IR
dc.format.extent478
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفرهنگ مشاوره و روان درمانیfa_IR
dc.relation.ispartofCounseling Culture and Psycotherapyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2016.6723
dc.subjectکلیدواژها: حل مسئله خانواده محورfa_IR
dc.subjectارتباط والد - کودکfa_IR
dc.subjectدانش آموزان دوره ابتداییfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش حل مسئله خانواده محور بر ارتباط والد- کودک دانش آموزان دوره ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاهfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue26
dc.citation.spage61
dc.citation.epage85
nlai.contributor.orcid0000-0002-9970-4854


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد