• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ مشاوره و روان درمانی
    • دوره 3, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ مشاوره و روان درمانی
    • دوره 3, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین میزان شیوع اختلاف اضطراب منتشر در میان دانش آموزان پایه پنجم و بررسی اثربخشی دو روش خودگویی برونی و درونی در کاهش آن

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, لقماندهداری, ابوذر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    249.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اختلال اضطراب منتشر از اختلالات مهم در میان کودکان و نوجوانان است، این پژوهش یا هدف تعیین میزان شیوع اختلاف اضطراب منتشر در میان دانش آموزان پایه پنجم و همچنین بررسی اثربخشی دو روش خودگویی برونی و درونی در کاهش آن انجام شد، لذا برای بررسی میزان شیوع آن در میان دانش آموزان پایه پنجم 200 نفر (1000 دختر و 1000 پسر) از این دانش آموزان انتخاب شدند و به آزمون خودسنجی سرند اضطراب کودکان (SCARED) و اختلالات هیجانی مرتبط با آن پاسخ دادند، نتایج نشان داد که شیوع این اختلال در میان دختران 08/11 و در میان پسران 4/9 درصد است و میان دو جنس از نظر شیوع تفاوت معنی داری وجود دارد (P
    کلید واژگان
    اختلال اضطراب منتشر
    خردگویی بیرونی
    خردگویی درونی
    شیوع دانش آموزان

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2012-11-21
    1391-09-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دانشگاه زنجان
    دانشجوی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

    شاپا
    2345-6051
    2476-6178
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2012.6075
    http://qccpc.atu.ac.ir/article_6075.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135046

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب