| dc.contributor.author | قنبری, بهرامعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | مجرد کاهانی, امیرحسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:33:08Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:33:08Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:33:08Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:33:08Z | |
| dc.date.issued | 2012-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-11-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-09-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قنبری, بهرامعلی, مجرد کاهانی, امیرحسین. (1390). اثر بخشی آموزش مهارتهای ابراز وجود و تفکر انتقادی بر روی بحران هویت پسران تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان کلات. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 2(8), 1-16. doi: 10.22054/qccpc.2012.5935 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6051 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6178 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2012.5935 | |
| dc.identifier.uri | http://qccpc.atu.ac.ir/article_5935.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135025 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی (ابراز وجود و تفکر انتقادی) بر بحران هویت در پسران می باشد. این پژوهش یک طرح شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون- پس آزمون یک گروهی بود. از بین پسران 15 تا 20 ساله تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان کلات نادر که در پرسشنامه بحران هویت نمره پایین کسب کرده بودند، 13 نفر جهت نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. پس از آموزش مهارتهای ابراز وجود و تفکر انتقادی مجددا از آزمودنی ها پرسشنامه بحران هویت گرفته شد. به منظور تحلیل داده ها از آزمون t هم بسته استفاده شد. تحلیل نتایج پژوهش نشان می دهد که آموزش مهارت های زندگی (ابراز وجود و تفکر انتقادی) می تواند شدت بحران هویت و نارضایتی از زندگی را کاهش دهد، هم چنین اعتماد به نفس افراد را بهبود بخشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 263 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فرهنگ مشاوره و روان درمانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Counseling Culture and Psycotherapy | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2012.5935 | |
| dc.subject | مهارت ابراز وجود | fa_IR |
| dc.subject | مهارت تفکر انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | بحران هویت | fa_IR |
| dc.title | اثر بخشی آموزش مهارتهای ابراز وجود و تفکر انتقادی بر روی بحران هویت پسران تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان کلات | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 16 | |