| dc.contributor.author | محمدی, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | طالبی, ریحانه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:33:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:33:00Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:33:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:33:00Z | |
| dc.date.issued | 2015-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-25 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-06-03 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, محسن, طالبی, ریحانه. (1394). اثربخشی گشتالت درمانی گروهی بر کاهش تهاجم و کینهتوزی دانش آموزان پسردبیرستانی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 6(24), 131-143. doi: 10.22054/qccpc.2015.4422 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6051 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6178 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2015.4422 | |
| dc.identifier.uri | http://qccpc.atu.ac.ir/article_4422.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134974 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: پرخاشگری یکی از مشکلات مهم دوره نوجوانی است که همهی ابعاد رشد و سلامت نوجوانان را تحت تأثیر قرار میدهد و پیامدهای منفی همچون تصویر ذهنی منفی در میان همسالان و آموزگاران، طرد از سوی همسالان، افت تحصیلی، مصرف مواد، مشکلات ارتباطی با خانواده و بزهکاری را در پی دارد. هدف: لذا پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی مشاوره گروهی به شیوهی گشتالت درمانی بر کاهش تهاجم و کینهتوزی دانش آموزان پسر دوره دبیرستان صورت گرفت. روش: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون بود. از میان مدارس پسرانه دوره دبیرستان از طریق نمونهگیری خوشهای یک مدرسه انتخاب و با اجرای پرسشنامه پرخاشگریAGQ، ۲۴ نفر از دانشآموزان انتخاب و بهصورت تصادفی در ۲ گروه آزمایش (12نفر) و کنترل (12 نفر) جایگزین شدند. ۸ جلسه گشتالت درمانی گروهی بافاصله زمانی یک هفته برای گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل هیچ مداخلهای دریافت نکرد. یافتهها: پردازش دادههای پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل واریانس انجام گرفت که نتایج نشان داد بین گروههای موردمطالعه تفاوت معناداری وجود دارد. (p<۰/۵) نتیجهگیری: مشاورهی گروهی به شیوهی گشتالت درمانی بر کاهش تهاجم و کینهتوزی مؤثر بوده است.<br />واژگان کلیدی: گشتالت درمانی گروهی، تهاجم، کینهتوزی | fa_IR |
| dc.format.extent | 287 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فرهنگ مشاوره و روان درمانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Counseling Culture and Psycotherapy | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2015.4422 | |
| dc.subject | گشتالت درمانی گروهی | fa_IR |
| dc.subject | تهاجم | fa_IR |
| dc.subject | کینهتوزی | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی گشتالت درمانی گروهی بر کاهش تهاجم و کینهتوزی دانش آموزان پسردبیرستانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 24 | |
| dc.citation.spage | 131 | |
| dc.citation.epage | 143 | |