نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهاری موفق, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorحمیدی, یداللهfa_IR
dc.contributor.authorگیتی, آناهیتاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:31:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:31:19Z
dc.date.available1399-07-08T22:31:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:31:19Z
dc.date.issued2015-04-21en_US
dc.date.issued1394-02-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-31en_US
dc.date.submitted1392-06-09fa_IR
dc.identifier.citationبهاری موفق, زهره, حمیدی, یدالله, گیتی, آناهیتا. (1394). بررسی مقایسه‌ای موانع ساختار سازمانی استقرار مدیریت کیفیت در کتابخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی سینا همدان. دانش شناسی, 8(28), 27-38.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2784
dc.identifier.urihttp://qje.iau-tnb.ac.ir/article_516859.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134344
dc.description.abstractهدف: مدیریت کیفیت در کتابخانه‌ها و مراکز خدمات اطلاع رسانی،  توسط اکثریت محققان در مفاهیم کیفیت، اصول مدیریت کیفیت، فرایندهای مرتبط و محدودیت‌های آن مورد توجه خاص قرار گرفته است.  لذا، پژوهش حاضر با هدف مقایسه بررسی موانع ساختاری استقرار مدیریت کیفیت در کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان و دانشگاه بوعلی سینا  انجام شد. روش پژوهش: نوع پژوهش در این مطالعه توصیفی – تحلیلی، و از نوع مقطعی، و جامعه پژوهش مدیران و کارکنان شاغل در کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و بوعلی سینای همدان بودند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسش‌نامه بودکه شامل 29 سؤال (10 سؤال رسمیت، 9 سؤال پیچیدگی و 10 سؤال تمرکز) بود. پس از تکمیل پرسش‌نامه‌ها، اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار آماری اس پی اس اس تجزیه و تحلیل گردید.  تجزیه و تحلیل نتایج و تست فرضیه‌ها  بر مبنای آزمون آماری کای –  دو و مقایسه میانگین در بعد آمار استنباطی انجام شد. یافته‌ها: طبق نتایج به دست آمده رسمیت در دانشگاه علوم پزشکی به میزان 3/47 و در دانشگاه بوعلی سینا  به میزان7/52،  پیچیدگی در دانشگاه علوم پزشکی به میزان 4/46 و در  دانشگاه بوعلی سینا  به میزان 6/53، تمرکز در دانشگاه علوم پزشکی به میزان 3/46 و در دانشگاه بوعلی سینا  به میزان 7/53 می باشد. در دانشگاه علوم پزشکی رسمیت با میانگین 84/2 و انحراف معیار 6/0، پیچیدگی با میانگین 35/2 و انحراف معیار 47/0، تمرکز با میانگین 89/2 و انحراف معیار7/0 و نیز در دانشگاه بوعلی سینا رسمیت با میانگین 3 و انحراف معیار 48/0، پیچیدگی با میانگین 029/2 و انحراف معیار 49/0 ، تمرکز با میانگین 35/2 و انحراف معیار 98/0 بر آورد گردیده است. نتیجه­گیری: طبق تجزیه و تحلیل داده‌های این پژوهش، در مجموع کمترین موانع ساختاری استقرار مدیریت کیفیت در دانشگاه علوم پزشکی به میزان 47/2، و بیشترین موانع در دانشگاه بوعلی سینا به میزان 71/2 می باشد، و هر چه مقدار درصد موانع کمتر باشد، محیط برای استقرار مدیریت کیفیت مناسب تر است. بنابراین دانشگاه علوم پزشکی همدان واجد شرایط برای استقرار مدیریت کیفیت می­باشد.fa_IR
dc.format.extent205
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالfa_IR
dc.relation.ispartofدانش شناسیfa_IR
dc.subjectکیفیت فراگیر- مدیریتfa_IR
dc.subjectکتابخانه‌های دانشگاهیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.subjectدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه‌ای موانع ساختار سازمانی استقرار مدیریت کیفیت در کتابخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کتابداری و کارمند کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کتابداری و کارمند کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue28
dc.citation.spage27
dc.citation.epage38


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد