• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش شناسی
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش شناسی
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر میزان هوش هیجانی کتابداران بر رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کتابخانه‌های دانشگاه رازی

    (ندگان)پدیدآور
    نصرتی, مهساسهیلی, فرامرزچشمه سهرابی, مظفر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    496.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف:‌ هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر هوش هیجانی کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه رازی بر میزان رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کتابخانه‌های این دانشگاه است. روش پژوهش: روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی – پیمایشی است. برای سنجش میزان هوش ‌هیجانی از آزمون استاندارد هوش‌هیجانی بار-آن و برای سنجش رضایت‌مندی دانشجویان نیز از پرسش‌نامه محقق‌ساخته استفاده شد. برای سنجش پایایی پرسش‌نامه‌ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده گردید که این میزان برای پرسش‌نامه هوش هیجانی 84% و برای پرسش‌نامه رضایت‌مندی 91%  گزارش شد. جامعه‌آماری شامل 43 نفر مدیران و کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دانشگاه رازی  و 1568 نفر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 291 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ در سطح آمار توصیفی از فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار، در سطح آمار استنباطی از آزمون‌ها ضریب همبستگی پیرسون، تی تک نمونه‌ای و تی برای نمونه‌های مستقل استفاده شده است. یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان داد که هوش هیجانی کتابداران دانشگاه رازی بر میزان رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر سازماندهی امور کتابخانه، بهره‌وری از زمان و کیفیت رفتار پرسنل تأثیر دارد. همچنین هوش هیجانی کتابداران دانشگاه رازی و میزان رضایت‌مندی دانشجویان از خدمات کتابخانه بالاتر از حد متوسط است. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش نشان داد هر چه هوش هیجانی کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه رازی افزایش یابد میزان رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتر خواهد شد. همچنین نتایج نشان دهنده‌ی بالا بودن هوش هیجانی کتابداران و رضایت‌مندی مراجعان کتابخانه‌های دانشگاه رازی است.
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    هوش هیجانی کتابدارن
    رضایتمندی دانشجویان
    کتابخانه‌های دانشگاهی

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی
    استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه پیام نور
    استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2008-2784
    URI
    http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_528490.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134268

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب