نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباغ جنتی, میتراfa_IR
dc.contributor.authorخسروی, عبدالرسولfa_IR
dc.contributor.authorباغ جنتی, مرضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:31:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:31:00Z
dc.date.available1399-07-08T22:31:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:31:00Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2014-01-03en_US
dc.date.submitted1392-10-13fa_IR
dc.identifier.citationباغ جنتی, میترا, خسروی, عبدالرسول, باغ جنتی, مرضیه. (1396). بررسی اولویت‌های مطالعاتی و مزایای مطالعه منابع چاپی و الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان بوشهر در سال تحصیلی 93-1392. دانش شناسی, 10(38), 1-13.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2784
dc.identifier.urihttp://qje.iau-tnb.ac.ir/article_544294.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134230
dc.description.abstract<strong>هدف: </strong>هدف پژوهش حاضر بررسی اولویت‌های مطالعاتی و مزایای مطالعه منابع چاپی و الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان بوشهر در سال تحصیلی 93-1392 است. <strong>روش‌ پژوهش:</strong> این پژوهش توصیفی پیمایشی با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته داده‌ها گرداوری شده است. حجم نمونه 400 نفری از همه دانشجویان مقاطع دکتری حرفه‌ای، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال تحصیلی 93-1392 با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی تا سطح رشته گزینش شد. برای گرداوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که پایایی آن به‌وسیله روش برآورد ضریب آلفای کرونباخ 869/0 به‌دست آمد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار اس پی اس اس ویرایش 18 با استفاده ازآمار توصیفی و استنابطی و با آزمون کای اسکوایر تحلیل شد. <strong>یافته‌ها: </strong>یافته‌ها نشان داد از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فهمیدن و درک ساده با میانگین 5/25 درصد به‌عنوان اولویت اول، دسترسی تمام وقت با میانگین 6/23 درصد به‌عنوان اولویت دوم، امنیت و اعتبار اطلاعات با میانگین 8/14 به‌عنوان اولویت سوم در انتخاب منابع چاپی برای مطالعه و دسترسی سریع به اطلاعات موردنیاز با میانگین 2/37 درصد به‌عنوان اولویت اول، به‌دست آوردن اطلاعات روزآمد با میانگین 7/21 درصد به‌عنوان اولویت دوم، صرفه‌جویی در وقت با میانگین 2/9 به‌عنوان اولویت سوم در انتخاب منابع الکترونیکی برای مطالعه انتخاب شدند. <strong>نتیجه‌گیری:</strong> دانشجویان خواهان محیط اطلاعاتی ترکیبی (چاپی و الکترونیکی) هستند که در آن اطلاعات الکترونیکی جایگزین اطلاعات چاپی نشود، بلکه موقعیت‌های دسترسی بیشتر با کم‌رنگ شدن مشکلاتی مانند سرعت کم شبکه، مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بالا بردن مهارت‌های رایانه‌ای کاربران و از سوی دیگر غنی‌تر شدن آرشیو مجلات الکترونیکی، امکانات و قابلیت‌های جدید این مجلات و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنان، فراهم شود.fa_IR
dc.format.extent700
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالfa_IR
dc.relation.ispartofدانش شناسیfa_IR
dc.subjectمیزان مطالعهfa_IR
dc.subjectمزایای مطالعهfa_IR
dc.subjectمنابع الکترونیکیfa_IR
dc.subjectمنابع چاپیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی بوشهرfa_IR
dc.titleبررسی اولویت‌های مطالعاتی و مزایای مطالعه منابع چاپی و الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان بوشهر در سال تحصیلی 93-1392fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران؛fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue38
dc.citation.spage1
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد