• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش شناسی
    • دوره 8, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش شناسی
    • دوره 8, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    خدمات حضوری و رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان مطالعه موردی: مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی

    (ندگان)پدیدآور
    بشیری, جوادگیلوری, عباسشهمیرزادی, طیبهکولائیان, فردین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    240.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان از خدمات حضوری مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی است. آگاهی از نظرات مراجعه‌کنندگان درباره خدمات اطلاع‌رسانی، امکانات و تجهیزات فنی، وضعیت منابع اطلاعاتی چاپی و الکترونیکی موجود در مرکز و نحوه برخورد کتابداران با مراجعه‌کنندگان، از دیگر اهداف پژوهش حاضر به‌شمار می‌رود. روش پژوهش: روش پژوهش پیمایشی - توصیفی است و برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش 350 نفر از اعضای کتابخانه مرکزی کشاورزی (افراد درون و برون سازمانی) هستند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که از میان علل و انگیزه‌های مختلف استفاده‌کنندگان از خدمات حضوری مرکز، مطالعه منابع علمی ‌با 9/35 درصد مهم‌ترین انگیزه و خواندن روزنامه، مرور پست الکترونیکی و گذراندن اوقات فراغت با 07/0 درصد کمترین انگیزه استفاده‌کنندگان را تشکیل می‌دهند. از انواع خدمات حضوری مرکز، خدمات کاوش در پایگاه‌های اطلاعاتی با 5/41 درصد بیشترین و سایر خدمات (مانند خدمات بخش گزارش‌های نهایی طرح‌های تحقیقاتی و بخش پایان‌نامه‌ها) با 43/2 درصد کمترین استفاده را دارد. از میان منابع علمی موجود در مرکز، کتاب با 4/55 درصد بیشترین و مواد دیداری شنیداری با 07/0 درصد کمترین کاربرد را دارند. نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه وضعیت رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان از خدمات حضوری مرکز حاکی از آن است که خدمات کاوش در پایگاه‌های اطلاعاتی با 2/93 درصد بیشترین رضایت و سایر خدمات (مانند خدمات بخش گزارش‌های نهایی طرح‌های تحقیقاتی و بخش پایان‌نامه‌ها) با 4/71 درصد کمترین رضایت را فراهم می‌کنند. به طور کلی 2/82 درصد از مراجعه‌کنندگان در اغلب مراجعاتشان به مرکز، اطلاعات مورد نیاز خود را به‌دست می‌آورند.
    کلید واژگان
    مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی
    رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان
    خدمات حضوری
    خدمات اطلاع‌رسانی
    منابع اطلاعاتی

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2015-11-22
    1394-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی - مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی
    عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی - مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی
    عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی - مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی
    عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی - مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی

    شاپا
    2008-2784
    URI
    http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_522148.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134206

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب