نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبزرگی, اشرف الساداتfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:30:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:30:49Z
dc.date.available1399-07-08T22:30:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:30:49Z
dc.date.issued2009-11-22en_US
dc.date.issued1388-09-01fa_IR
dc.date.submitted2009-05-25en_US
dc.date.submitted1388-03-04fa_IR
dc.identifier.citationبزرگی, اشرف السادات, نصیری, سمیه. (1388). امکان‌سنجی برنامه‌های بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه مدل پیشنهادی. دانش شناسی, 2(6), 1-15.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2784
dc.identifier.urihttp://qje.iau-tnb.ac.ir/article_520712.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134158
dc.description.abstractپژوهش حاضر به امکان­سنجی برنامه­های بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی و ارائه مدل پیشنهادی <br /> می­پردازد. جامعه مورد پژوهش، مدیران سازمان و تشکیلات اداری کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران هستند. در پژوهش حاضر از روش­های پیمایشی،توصیفی و مطالعه موردی استفاده شده است و بر اساس یافته­های پژوهش یک مدل بازاریابی اطلاعات طراحی و ارائه شده است. در بخش پیمایشی پرسشنامه‌ای طراحی و میان ۲۳ مدیر کتابخانه ملی توزیع شد و در نهایت ۲١ پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ در تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون ناپارامتریک خی­دو استفاده گردید. یافته­ها نشان می­دهد که میزان آشنایی مدیران با مفهوم بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی در حد زیادی (1/57%) است. در زمینه دیدگاه مدیران در خصوص ضرورت بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی یافته­ها نشان می­دهد اکثر پاسخ­دهندگان (7/85%)، با ضرورت بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی موافق هستند. در بخش دیگر مطابق چک لیست (سیاهه وارسی) مولفه­های عناصر هفت­گانه آمیخته بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی گردآوری و با توجه به سوالات، اطلاعات لازم استخراج شد. یافته­ها نشان می­دهد از ۱۲۷ مورد مرتبط با عناصر آمیخته بازاریابی ۱۰۸ مورد یعنی 85% موارد در کتابخانه ملی وجود دارد. و این کتابخانه گام­های اولیه را جهت اجرای بازاریابی اطلاعات برداشته و تشکیلات اداری مرتبط با این بخش ایجاد شده است. اما علی­رغم این نکات, یافته­ها همچنین حاکی از آن است که میان عناصر یاد شده هیچ ترکیب منسجمی به عنوان آمیخته بازاریابی وجود ندارد. نتایج حاصل شده فرضیه پژوهش مبتنی بر: « در کتابخانه ملی امکان بازاریابی اطلاعات وجود دارد» را تایید می کنند.fa_IR
dc.format.extent215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالfa_IR
dc.relation.ispartofدانش شناسیfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectبازاریابی اطلاعاتfa_IR
dc.subjectآمیخته بازاریابیfa_IR
dc.subjectکتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.titleامکان‌سنجی برنامه‌های بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه مدل پیشنهادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد علم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه ازاد اسلامی تهران شمال.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1
dc.citation.epage15


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد