• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی راهبردی پیش خوانی پروژه های نوآوری با رویکرد مرور سیستماتیک

    (ندگان)پدیدآور
    رحمان سرشت, حسینجبارزاده کرباسی, بهرام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.083 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: اهمیت مرحله پیش‌خوانی در تضمین موفقیت پروژه‌های مبتنی بر همکاری برای بسیاری از پژوهشگران و سیاست‌گذاران در کشورهای پیشرفته نمایان شده است. علی‌رغم ارائه مدل‌های متعدد، هنوز ابهاماتی در زمینه عوامل اثرگذار در این مرحله وجود دارد. بر این اساس در این مطالعه سعی شد تا چارچوبی برای شناسایی عناصر مؤثر بر آن نیز ارائه شود. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف، اکتشافی و از نظر نوع استفاده، پژوهشی کاربردی است. در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق مرور نظام‌مند، تعداد 105 پژوهش‌ مرتبط در فاصله زمانی 1993-2017 شناسایی و تعداد 60 مطالعه به‌عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: یافته در پنج دسته «عوامل درون سازمان» «عوامل میان سازمانی» «فعالیت‌های ضروری» «عوامل زمینه‌ای» و «نتایج» در الگوی تحقیق ارائه شد. نتیجه‌گیری: بر اساس این مطالعه، موفقیت چارچوب همکاری میان سازمانی را باید به‌صورت یک فرایند در نظر گرفت. مرحله نخست و راهبردی این فرایند یعنی پیش‌خوانی نیازمند توجه به عوامل و تدارک ملزوماتی است که توفیق سازمان‌های مشارکت‌کننده در تأمین آن‌ها می‌تواند موفقیت همکاری در مراحل بعد را تا حد بسیار زیادی تضمین کند.
    کلید واژگان
    پیش‌خوانی
    همکاری
    نوآوری
    مرور نظام‌مند

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت سیاست گذاری بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

    شاپا
    2676-7112
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/qjimdo.2019.88897
    http://www.qjimdo.ir/article_88897.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133857

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب