• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 30, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 30, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شهرت رسانه‌ای ابزاری برای پیشبرد فعالیت‌های خبری پیام‌رسان‌های اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    شریفی, سید مهدینظامی, پریسا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    559.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه توسعة ارتباطات و از آن جمله توسعة فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی و رسانه‌ها، حیات و زندگی بشری را وارد عصر جدیدی کرده است. سریع‌ترین بخش در حال رشد رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های اجتماعی هستند که نفوذ بسیار عمیقی دارند. برنامه‌‌های پیام‌رسان اجتماعی، در بستر تلفن‌های همراه نیز، به دلیل ویژگی‌هایی نظیر دسترسی بالا، جذابیت، تعاملی بودن و ... در میان سایر رسانه‌های اجتماعی از رشد بسیار سریعی برخوردار هستند و به لحاظ آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی کارکرد مطلوبی دارند. برنامه‌‌های پیام‌رسان اجتماعی، اکنون برای خود جایگاهی رسانه‌ای را در عرصة اطلاع‌رسانی پیداکرده‌اند و به نظر می‌رسد نسل جدیدی از رسانه در اطلاع‌رسانی تلقی می‌شوند. در عصری که رقابت و چالش برای بقا به امری مهم و جدی برای همة سازمان‌ها تبدیل شده است، کانال‌های خبری پیام‌رسان‌های اجتماعی نیز از آن مستثنی نیستند و با آن درگیرند؛ چنانچه می‌بینیم کانال‌های ناکام خبری به‌سرعت حذف می‌شوند. در چنین شرایطی‌، داشتن شهرت و حفظ آن و بهینه‌سازی اعتبار کانال، از ضروری‌ترین ابزار برای پیشبرد فعالیت رسانه‌های خبری در شبکه‌های پیام‌رسان به شمار می‌رود. این مقاله بر آن است که شهرت رسانه‌ای را در کانال‌های خبری موجود در پیام‌رسان‌ها بررسی کند. روش مطالعة این مقاله از نوع مفهومی و مروری یعنی روش اسنادی است که از طریق مطالعة کتابخانه‌ای تعاریف، تحلیل‌ها در مورد شهرت رسانه‌ای، متغیرهای نرم شهرت، کانال‌های خبری و پیام‌رسان‌ها و وضعیت آنها در ایران از کتاب‌ها و منابع علمی استخراج شده است.
    کلید واژگان
    شهرت رسانه‌ای
    رسانه‌های اجتماعی
    پیام‌رسان‌ها
    کانال خبری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    رشته مدیریت رسانه، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_93471.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133193

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب