شهرت رسانهای ابزاری برای پیشبرد فعالیتهای خبری پیامرسانهای اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
شریفی, سید مهدینظامی, پریسانوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه توسعة ارتباطات و از آن جمله توسعة فناوریهای ارتباطی و مخابراتی و رسانهها، حیات و زندگی بشری را وارد عصر جدیدی کرده است. سریعترین بخش در حال رشد رسانههای آنلاین، رسانههای اجتماعی هستند که نفوذ بسیار عمیقی دارند. برنامههای پیامرسان اجتماعی، در بستر تلفنهای همراه نیز، به دلیل ویژگیهایی نظیر دسترسی بالا، جذابیت، تعاملی بودن و ... در میان سایر رسانههای اجتماعی از رشد بسیار سریعی برخوردار هستند و به لحاظ آگاهسازی و اطلاعرسانی کارکرد مطلوبی دارند. برنامههای پیامرسان اجتماعی، اکنون برای خود جایگاهی رسانهای را در عرصة اطلاعرسانی پیداکردهاند و به نظر میرسد نسل جدیدی از رسانه در اطلاعرسانی تلقی میشوند. در عصری که رقابت و چالش برای بقا به امری مهم و جدی برای همة سازمانها تبدیل شده است، کانالهای خبری پیامرسانهای اجتماعی نیز از آن مستثنی نیستند و با آن درگیرند؛ چنانچه میبینیم کانالهای ناکام خبری بهسرعت حذف میشوند. در چنین شرایطی، داشتن شهرت و حفظ آن و بهینهسازی اعتبار کانال، از ضروریترین ابزار برای پیشبرد فعالیت رسانههای خبری در شبکههای پیامرسان به شمار میرود. این مقاله بر آن است که شهرت رسانهای را در کانالهای خبری موجود در پیامرسانها بررسی کند. روش مطالعة این مقاله از نوع مفهومی و مروری یعنی روش اسنادی است که از طریق مطالعة کتابخانهای تعاریف، تحلیلها در مورد شهرت رسانهای، متغیرهای نرم شهرت، کانالهای خبری و پیامرسانها و وضعیت آنها در ایران از کتابها و منابع علمی استخراج شده است.
کلید واژگان
شهرت رسانهایرسانههای اجتماعی
پیامرسانها
کانال خبری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانرشته مدیریت رسانه، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
شاپا
1022-71802645-3797




