• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه بین نگرش اعضای هیئت علمی نسبت به فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات با توانایی آنان در استفاده از رسانه‌های مجازی /نوشتة :زهرا جعفری، نجمه وکیلی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.520 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله حاضر بر گرفته از پژوهشی است که در حوزه علوم تربیتی و با تکیه بر مهارت‌های کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها صورت گرفته است. در این پژوهش نگرش اعضای هیئت علمی نسبت به فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات بررسی و رابطه آن با میزان توانمندی‌های آن‌ها در استفاده از رسانه‌های مجازی در آموزش دانشگاهی در گستره زمانی بهار 1389 در بین استادان دو دانشکده روانشناسی، علوم علامه طباطبایی و علوم تربیتی، مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله سه فرضیه مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد بین نگرش اعضای هیئت علمی دانشکده‌های مورد بررسی نسبت به ICT با توانایی کار با ابزارها و رسانه‌های مجازی رابطه معناداری وجود دارد؛ توانایی کار با ابزارها و رسانه‌های مجازی توسط استادان بر حسب محل خدمت آنان متفاوت است و بین مرکز خدمت اعضای هیئت علمی دانشکده‌های مورد بررسی با نگرش آنان نسبت به ICT تفاوت معنا‌داری مشاهده نمی‌شود. نتایج حاکی است به رغم وجود تفاوت‌هایی در توانایی اعضای هیئت علمی در کاربرد تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش دانشگاهی، تفاوتی در نگرش نمونه مورد بررسی نسبت به فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات وجود ندارد. در مجموع نگرش نمونه مورد بررسی نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مثبت بوده و توانایی آنان در استفاده از این رسانه‌ها در بحث آموزش دانشگاهی در حدی متوسط قرار دارد. این در حالی است که امکانات و زیر ساخت‌های فناوری در دو دانشکده یاد شده قابل مقایسه نبوده است. این نتایج نشان می‌دهد در صورت وجود زمینه‌های دستیابی به فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و با توجه به تأثیرات مثبت و کارکرد خاص این رسانه‌ها در آموزش دانشگاهی، این ابزارها می‌توانند نقش مهمی در آموزش دانشگاهی  و در حوزه پژوهش و آموزش بر عهده بگیرند و زمینه تحولات مثبت در این حیطه‌ها را به وجود آورند
    کلید واژگان
    ابزارهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی
    رسانه‌های مجازی
    اعضای هیئت علمی
    آموزش عالی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-05-22
    1389-03-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_75698.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133158

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب