• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 23, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 23, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برون‌سپاری حلقة مفقوده در سازمان‌های مطبوعاتی ایران/نوشته : یونس نوری مرادآبادی, منصور ساعی و زهره خواجه صالحی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    247.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سازمان­های رسانه­ای دریافته­اند که حضور مؤثر در بازار نیازمند کسب و حفظ راهبرد شایستگی­های اصلی(مهارت و دانش تخصصی که موجب ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان می­شود) است. در این راستا برون­سپاری (Outsourcing) به عنوان یک تصمیم راهبردی و حساس، با توسعة سازمان و ارتقای بهره­وری در قالب کوچک‌سازی، موجب گسترش توانایی سازمان­ها و دستیابی راهبرد شایستگی­های اصلی در محیط کسب و کار جهانی شده است. برون­سپاری عبارت است از عملیات واگذاری برخی فعالیت­های داخلی یک سازمان به تأمین‌کنندة آن در بیرون از سازمان در قالب یک قرارداد بلند مدت. این پژوهش در جهت تبیین فعالیت برون‌سپاری در سازمان­های مطبوعاتی جهان و بررسی جایگاه این مفهوم در سازمان­های مطبوعاتی ایران بر اساس روش­های مطالعات کتابخانه­ای و مصاحبة عمیق صورت گرفته است. نتایج نشان می­دهد که برخی از فعالیت‌های برون­سپاری شده نظیر چاپ، توزیع و آگهی­ها در میان تمام سازمان­های مطبوعاتی مورد بررسی، نقش مثبتی بر عملکرد کلی سازمان داشته است. همچنین فعالیت­هایتولید متن (به‌ جز چاپ) فعالیت‌های مربوط به قرارداد با خبرنگاران در خصوص حق التحریریه و امور مربوط به پشتیبانی سیستم­های کامپیوتری در تمام سازمان­های مورد بررسی  نقش منفی در کارایی و اثربخشی سازمان داشته­ است. همچنین شایان ذکر است در برخی فعالیت­ها نظیر ارسال ام ام اس به مخاطبان از طریق اپراتورهای مختلف، صفحه‌آرایی، زینک در برخی سازمان­ها عملکرد مثبت و در برخی دیگر عملکرد منفی داشته است
    کلید واژگان
    اقتصاد رسانه
    برون‌سپاری
    سازمان‌های مطبوعاتی
    مدیریت رسانه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_53426.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133084

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب