توسعة سواد رسانهای، مهمترین راهبرد مخاطبمحور پیشروی سازمانهای فرهنگی و رسانهای کشور/ نوشته : عبدالله بیچرانلو
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله تلاش دارد با رویکردی ایجابی به موضوع آموزش سواد رسانهای، به مثابة راهبردی عملی و واقعگرا برای سازمانهای رسانهای و فرهنگی، ضمن معرفی سواد رسانهای و ضرورت اجرای برنامههای آموزشی آن در کشور، برخی مباحث مقدماتی قابل تأمل در این زمینه را تا حدودی بشکافد. نگارنده میکوشد ضمن تمرکز بر موضوع کودکان به عنوان مخاطبان بیپناه رسانهها، برخی الزامات و فوریتها را برای آموزش سواد رسانهای به این دسته از مخاطبان را تبیین کند. این مقاله به روش اسنادی انجام شده است و ضمن اشاره به مباحث و دیدگاههایی که در خصوص اجرای طرحها و برنامههای مبتکرانۀ سواد رسانهای که در دهههای اخیر در کشورهای گوناگون اجرا شدهاند، بر این موضوع تأکید دارد که ترویج و اجرای برنامههای سواد رسانهای، نسبت دقیق و نزدیکی با بافت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی اقتصادی هر کشوری دارد. از این رو ضروری است برنامههای آموزش سواد رسانهای در ایران، متناسب با بافت کشورمان طراحی و اجرا شوند. در پایان، برخی ملاحظات و تأملاتی که در اجرای این برنامهها در ایران باید مورد نظر و توجه قرار گیرند، به اختصار در قالب پرسشهایی طرح شدهاند
کلید واژگان
رسانهمخاطب
سواد رسانهای
سازمانهای رسانهای
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




