کاربردهای شبکه های اجتماعی مجازی در توسعة فعالیت روابط عمومی سازمان صدا و سیما (از دید استادان ارتباطات دانشگا ههای تهران)/ نوشته : طاهره ساعدی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
موضوع اصلی پژوهش ، “کاربردهای شبکه های اجتماعی مجازی در توسعة فعالیت روابط عمومی سازمانصدا و سیما" (از نگاه استادان ارتباطات دانشگاه های تهران) بود. اهداف این پژوهش عبارت بود از: هدفاساسی این تحقیق ارائة یک مدل بومی و عملی برای نحوة استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در ساختارروابط عمومی سازمان صدا و سیما است. اهداف کاربردی این تحقیق نیز عبارت اند از: 1. تعیین الگویبومی سازی شبکه های اجتماعی متناسب با نیازهای روابط عمومی سازمان صدا و سیما 2. تبیین توسعه پایگاهاطلاع رسانی سازمان صدا و سیما و روابط عمومی منطبق با ساز و کارهای شبکه های اجتماعی مجازی 3 . تبیینمشکلات و محدودیت های سازمان صدا و سیما برای استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی 4. تبیین الزامات وپیش نیازهای استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در روابط عمومی سازمان صدا و سیما 5. تبیین کاربردهایافکارسنجی در حوزة شبکه های اجتماعی مجازی 6. تعیین کاربرد تحقیق و تحلیل محتوای شبکه هایاجتماعی مجازی برای روابط عمومی سازمان صدا و سیما 7. تعیین میزان تأثیرگذاری شبکه های اجتماعیمجازی بر افکار عمومی 8. تعیین میزان انگاره سازی از سازمان از طریق شبکه های اجتماعی مجازی 9. بررسیوضعیت روابط عمومی سازمان صدا و سیما از نظر تدوین استایل بوک یا سیاست رسانه ای سازمان برایاستفاده و حضور در محیط شبکه های اجتماعی مجازی. جامعة آماری تحقیق نیز عبارت بودند از: کارشناسانارتباطات شامل استادان دانشگاه های تهران با درجه دکترای تخصصی ارتباطات که شامل 100 نفر بودند کهبر اساس جدول نمونه گیری مورگان 80 نفر از آن ها به عنوان جامعه نمونه انتخاب شدند. فرضیه های پژوهشهمگی تأیید شد با توجه به نتایج پژوهش، برخی پیشنهادهای مؤثر عبار تاند از: پیشنهاد می شود متولیان ومدیران روابط عمومی سازمان صدا و سیما در ایران نسبت به پیاد هسازی مدل شبکه های اجتماعی مجازی اقدامکنند. پیشنهاد می شود به منظور تحقق روابط عمومی الکترونیک در سازمان صدا و سیما از قابلیت هایشبکه های اجتماعی مجازی به نحو مناسب استفاده شود. پیشنهاد می شود مدل شبکه های اجتماعی مجازی برایاستفاده در سازمان صدا و سیما بومی سازی و محلی سازی شود. پیشنهاد می شود به منظور کاهش تهدیدهایشبکه های اجتماعی مجازی به ظرفیت های مثبت آن توجه شود.
کلید واژگان
شبکه های اجتماعی مجاز یسازمان صدا و سیما
وب 2
روابط عمومی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




