• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 25, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 25, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی جایگاه رسانه‌ها در ارتقای سـواد‌ رسـانه‌ای به منظور تحقق جامعة دانایی‌محور/ نوشته : سیدرضا نقیب السادات و پریسا فرهادی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    204.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به سیر تحولات در دنیا و گذر از جامعة اطلاعاتی و ورود به عصر جامعة دانایی،افزایش سواد رسانه‌ای کاربران از جمله الزامات رسانه‌ای برای تحقق جامعة دانایی‌محور است.جامعة دانایی مستلزم اتخاذ رویکرد آموزش دائمی ‌و مادام‌العمر برای شهروندان است. دسترسی همة شهروندان به آموزش‌های موردنیاز سرمایه‌گذاری در تولید و اشاعه دانش و افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعة راهبردی تعیین‌کننده در پیمودن مسیر توسعه مبتنی بر دانایی است. آموزش مادام‌العمر در جامعة دانایی بدان معناست که فهم چگونگی یادگیری بزرگسالان اهمیت یافته‌است و نیز باید به تسهیل و ترویج آموزش در طول زندگی اندیشید. آموزش از منظر سنّتی به‌معنای کسب دانش بود. امروزه این معنا به فراگیری مهارت‌های لازم برای عضویت در جامعه، تولید دانش و رشد قوای شناختی تحول‌یافته ‌است. بنابراین، آموزش یکی از فرایندهای اصلی جامعة دانایی است. فناوری‌های اطلاعاتی، ابزارهای جدیدی را برای تسهیل آموزش فراهم آورده‌اند. برای فهم فرصت‌های نو، به مطالعة الگوهای آموزشی نوین و طرح‌های فنی برای تأمین آموزش نیاز داریم. اصطلاح جوامع یادگیرنده بیانگر نوع جدیدی از جامعه است که محدودیت‌های قدیمی‌ برای مکان و زمان کسب دانش سازمان‌یافته دیگر در آن اعمال نمی‌شود. یکی از وظایف جامعة یادگیرنده، بازاندیشی در پرتو کشفیات، کُنش‌های اجتماعی مستتر در تولید و انتقال دانش، آموزش، انتشار عمومی‌ دانش و یا به‌عبارت دیگر نقش آموزشی رسانه‌ها و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای کاربران در جوامع یادگیرنده است. در این مقاله با بهره‌گیری از روش پیمایشی به بررسی اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و کارکردهای رسانه‌ها در ارتقای سواد رسانه‌ای به‌منظور تحقق جامعة دانایی‌محور خواهیم پرداخت
    کلید واژگان
    سواد رسانه‌ای
    جامعة دانایی‌محور
    آموزش
    رسانه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_51891.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133050

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب