نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:27:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:27:44Z
dc.date.available1399-07-08T22:27:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:27:44Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-03en_US
dc.date.submitted1394-07-11fa_IR
dc.identifier.citation(1394). بررسی نقش روابط عمومی و تکریم ارباب‌رجوع بر عملکرد سازمانی؛ سازمان پزشکی قانونی/ نوشته : علی محمد مزیدی , حسین اسلامی و علیرضا اشرفی. فصلنامه رسانه, 26(4), 131-147.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_51853.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133024
dc.description.abstract<strong>عملکرد سازمانی نتایج قابل اندازه‌گیری تصمیمات و اقدامات سازمانی است که نشان‌دهندة میزان موفقیت و دستاوردهای کسب شده‌است و تابعی است از کارایی و اثربخشی عملیات سازمانی؛ در حقیقت سنجش عملکرد یک هدف نیست بلکه ابزاری است برای سنجش اثربخشی مدیریت و اطلاع‌یابی از اتفاقات و چرایی آنها. در این تحقیق سعی شده با استفاده از متغیرهایی چون روابط عمومی (متغیر درون‌سازمانی) و مشتری‌مداری و تکریم ارباب‌رجوع (متغیر برون‌سازمانی) عملکرد و نحوة بازخورد سازمان پزشک قانونی را مورد سنجش قرار داد. روابط عمومی یکی از عواملی است که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تسریع و تسهیل روند کاری سازمان انجام دهد. وظیفه و رسالت اصلی روابط ‌عمومی مشخص‌کردن</strong><strong>زمینه‌های کاری و شیوه‌های مطلوب و مناسب برخورد با ارباب‌رجوع در سازمان و اجرای</strong><strong>دقیق طرح تکریم با رضایت‌خاطر متصدی مربوطه است. چارچوب نظری تحقیق مبتنی بر نظریة کرونیک و دیدگاه سیستمی است. روش تحقیق پیمایشی و ابزار پژوهش پرسشنامه است که بر روی 190 نفر از کارکنان سازمان پزشکی قانونی که به صورت تمام شماری انتخاب شده‌اند صورت گرفته‌است. اطلاعات به‌دست آمده با استفاده از آماری استنباطی و آزمون‌های (رگرسیون خطی، ضریب پیرسون، ...) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بر اساس دیدگاه اکثر پاسخگویان  عملکرد روابط عمومی(5/59درصد)، رضایت­ ارباب‌رجوع</strong><strong>(4/58) و تکریم ارباب‌‌رجوع (8/55‌درصد) در سازمان پزشکی قانونی در سطح متوسطی است.</strong><br /> <strong>مطابق یافته</strong><strong>‌</strong><strong>های تبینی بین عملکرد سازمان پزشکی قانونی و متغیرهای تکریم ارباب‌‌رجوع (53/0</strong><strong>r</strong><strong>=</strong><strong>)، روابط عمومی</strong><strong>)</strong><strong>55/0 </strong><strong>r</strong><strong>=</strong><strong>)</strong><strong>، مشتری‌مداری (55/0</strong><strong>r</strong><strong>=</strong><strong>) و روابط عمومی و رضایت مشتری (43/0</strong><strong>r</strong><strong>=</strong><strong>)رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ به‌عبارتی با کارایی بیشتر روابط عمومی و تکریم ارباب رجوع، رضایت ارباب‌رجوع در سازمان پزشک قانونی میزان عملکرد سازمان هم رشد و بهبود می‌یابد. بر اساس ضرایب بتا  36/0</strong><strong>B</strong><strong> = </strong><strong>متغیر تکریم ارباب‌‌رجوع (36‌درصد) از تغییرات و نوسانات گرایش به عملکرد سازمان پزشکی قانونی را تبیین می‌کند.</strong>fa_IR
dc.format.extent472
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectعملکرد سازمان پزشک قانونیfa_IR
dc.subjectروابط عمومیfa_IR
dc.subjectمشتری‌مداریfa_IR
dc.subjectتکریم ارباب‌رجوعfa_IR
dc.titleبررسی نقش روابط عمومی و تکریم ارباب‌رجوع بر عملکرد سازمانی؛ سازمان پزشکی قانونی/ نوشته : علی محمد مزیدی , حسین اسلامی و علیرضا اشرفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue4
dc.citation.spage131
dc.citation.epage147


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد