نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:27:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:27:43Z
dc.date.available1399-07-08T22:27:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:27:43Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-25en_US
dc.date.submitted1396-07-03fa_IR
dc.identifier.citation(1394). ضرورت ایجاد شهر رسانه‌ای بر اساس سند چشم‌انداز 1404/ نوشته : احسان پوری و مریم رباطی. فصلنامه رسانه, 26(4), 19-31.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_51845.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133018
dc.description.abstract<strong>سند چشم‌انداز توسعة 20 ساله کشور که آمال جامعة ‌ایرانی را در دو دهة آینده ترسیم و اهداف برنامه‌های پنج‌سالة توسعة کشور را با حضور در متن تحولات و پیشرفت‌های جهانی تبیین می‌کند، بر توسعة دانایی‌محور و گسترش صنایع پیشرفته تأکید دارد. فناوری‌های جدید، مقدمة دستیابی به اهداف کلان علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی به‌شمار می‌آید. امروزه صنعت رسانه، به‌عنوان اصلی‌ترین وسیلة مورد استفاده در حوزه‌های ارتباطات فرهنگی، نیازمند مکانی است که با دسترسی و بهره‌گیری از فناوری‌های مبنا، بتواند عرصة فرهنگ را تغذیه و نیازهای آن را مرتفع کند. در ایران تأسیس مدیاسیتی یکی از مقوله‌های مورد توجه در عرصة فعالیت‌های فرهنگی‌هنری است که در صورت فراهم‌شدن شرایط و مقتضیات لازم به‌سوی مطالعه و عملیاتی‌کردن آن باید گام برداشت. بدیهی است، با تأسیس و راه‌اندازی مدیاسیتی رونق‌بخشی به فعالیت‌های هنری، فرهنگی و اطلاع‌رسانی کشور و همچنین ارتقای سطح رقابت آن در منطقه و جهان امکان‌پذیر است. در این مقاله ابتدا با ارائة تعریفی از مفهوم شهر و بیان استعاره‌های شهری که در ادبیات امروز دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به تعریف مفهومی ‌شهر رسانه‌ای، معرفی ابعاد و ویژگی‌های آن پرداخته و سپس با تبیین شهرهای رسانه‌ای در قالب خوشه‌های صنعتی فرهنگی به ضرورت ایجاد آن بر اساس اسناد فرادستی پرداخته می‌شود</strong>fa_IR
dc.format.extent338
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectشهر رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectخوشه رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectاقتصاد رسانهfa_IR
dc.subjectجهانی‌سازیfa_IR
dc.subjectسند چشم‌انداز 1404fa_IR
dc.titleضرورت ایجاد شهر رسانه‌ای بر اساس سند چشم‌انداز 1404/ نوشته : احسان پوری و مریم رباطیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue4
dc.citation.spage19
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد