• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های راهبردی مالی و بودجه
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های راهبردی مالی و بودجه
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش مدیریت راهبردی در بازار سرمایه نسبت به اعلان سود

    (ندگان)پدیدآور
    بخردی نسب, وحید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    977.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    محتوای اطلاعاتی صورت­های مالی در تاریخ اعلان سود به نسبت دهه­های گذشته به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. مؤلفه­ اصلی این افزایش، افشای مدیریت راهبردی در بازار سرمایه است. راهبردهای کسب‌وکار مدیریتی از دو بعد راهبرد رهبری بها و راهبرد تمایز بررسی‌شده و واکنش بازار نسبت به اعلان سود با استفاده از دو معیار بازده انباشته سهام به اعلان سود و واکنش حجم تجمعی معاملات به اعلان سود، بررسی شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شرکت­های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بازه زمانی انجام پژوهش سال‌های 1388 تا 1397 و روش نمونه‌گیری هدف‌مند شامل 149 شرکت است. روش اجرای پژوهش مبتنی‌بر رگرسیون چندمتغیره با الگوی حداقل مربعات معمولی و داده­های ترکیبی است. شواهد پژوهش حاکی از آن است که مدیریت با اتخاذ راهبرد رهبری بها و تمایز، واکنش بازده انباشته سهام به اعلان سود را نمی‌تواند تغییر دهد، لیکن مدیریت با اتخاذ راهبردهای کسب­وکار، حجم معاملات شرکت را تغییر می­دهد. مدیریت با اتخاذ راهبرد رهبری بها، حجم معاملات را افزایش و با اتخاذ راهبرد تمایز، حجم معاملات را کاهش می­دهد. درنتیجه، پیشنهاد می­شود شرکت­ها برای افزایش حجم معاملات، از راهبرد رهبری بها استفاده نمایند؛ زیرا اتخاذ راهبرد رهبری بهای محصولات، توجه بازار سرمایه به شرکت را برجسته می­نماید. مطالعه حاضر به ارتقای سطح دانش بازار از راهبردهای کسب­وکار و نظریه مدیریت راهبردی یاری می­رساند. به­طورکلی، نتایج نشان داد که واکنش بازار سرمایه نسبت به اعلان سود ازطریق اتخاذ راهبردهای رهبری بها و تمایز، قابل پیش­بینی است. براین‌اساس، به­عنوان توصیه­های اجرائی برای نظام مالی و اقتصادی کشور، علی­الخصوص بازار سرمایه که سهم مهمی در اقتصاد کلان دارد، پیشنهاد می­شود که شفافیت و افزایش اشراف اطلاعات مالی و اقتصادی شرکت­ها توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران درراستای افشای ریز اطلاعات راهبردهای کسب­وکار شرکت­ها در تارنمای کدال و دیگر نمایه­ها جهت جذب سرمایه­گذاران و سهام­داران بالفعل و بالقوه دنبال شود. 
    کلید واژگان
    مدیریت راهبردی
    راهبرد رهبری بها
    راهبرد تمایز
    واکنش بازار به اعلان سود

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-04-20
    1399-02-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین(ع)
    Imam Hossein University
    سازمان پدید آورنده
    دکترای تخصصی حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد،اصفهان، ایران

    شاپا
    2717-1809
    URI
    https://fbarj.ihu.ac.ir/article_205435.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/13300

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب