مطالعة تحلیلی سبک زندگی مصرفگرا از طریق سه فیلم مربوط به دهههای 60 و 80 شمسی نوشتة هادی اسماعیلی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله درپی آن است تا از طریق بررسی سه فیلم تولید شده در دهههای 60 و 80 شمسی به بررسی سبک زندگی مصرفگرا و ایدئولوژیهای پنهان در این نوع سبک زندگی بپردازد. مقاله ادعای بررسی کامل دو دهة 1360 و 1380 شمسی را دربارة موضوع سبک زندگی مصرفگرا ندارد بلکه تنها با مطالعة سه فیلم از ژانر اجتماعی در سینمای ایران و با بهرهگیری از روش نشانهشناسی جان فیسک تلاش کرده تا حدودی برخی نمادهای سبک زندگی مصرفگرا در این دو دهه را کسب کند. نتیجة کلی این مقاله به این صورت قابل انعکاس است که بهطور کلی شاکلة اصلی مصرفگرایی در این دو دهه- براساس سه فیلم مطالعه شده- یکسان است اما در این میان دربرگیری روحیة مصرفگرایی و گسترش آن در جامعة ایران پس از انقلاب اسلامی متفاوت بوده است
کلید واژگان
سبک زندگی مصرفگراایدئولوژی
دهههای 60 و80 شمسی در ایران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




