نشانهشناسی تبلیغات کودکان نوشتة مژگان فراهانی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقالة حاضر با هدف نشانهشناسی تبلیغات کودکان، آگهیهای تجاری که کودکان را مخاطبان هدف خود قرار دادهاند، مورد خوانش قرار میدهد. تکنیکهای بهکار رفته و همچنین ارزشهای مورد تبلیغ در این آگهیها از اهداف پژوهش حاضر است. نمونههای مورد بررسی پنج آگهی تجاری پخششده در سالهای دهة 90 از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است. نتایج نشان میدهد که آگهیهای تجاری که مخاطب هدف آنان کودکان هستند از جاذبههایی نظیر طنز و احساسات و تکنیکهایی همچون رؤیاپردازی، رتوسکوپ، انیمیشن، موزیکال و ... بهره جستهاند. همچنین در این آگهیها، سازندگان عمدتاً با تأکید بر قوه تخیل کودکان، روایتی داستانگونه را بیان میکنند که در آن کودک بهراحتی نمیتواند به اهداف سازندگان کالاها پی ببرد. در همه آگهیهای مورد خوانش، کالا عمدتاً رهاییبخش، جبرانی برای کسالتها و سردرگمیها و کمبودهای فردی و اجتماعی و هویت بخش معرفی میشوند
کلید واژگان
آگهیهای تجاریتبلیغات
ارزشها
نشانهشناسی
کودک
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




