• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 27, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 27, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نشانه‌شناسی تبلیغات کودکان نوشتة مژگان فراهانی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    456.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقالة حاضر با هدف نشانه‌شناسی تبلیغات کودکان، آگهی­های تجاری که کودکان را مخاطبان هدف خود قرار داده­اند، مورد خوانش قرار می­دهد. تکنیک­های به‌کار رفته و همچنین ارزش­های مورد تبلیغ در این آگهی­ها از اهداف پژوهش حاضر است. نمونه­های مورد بررسی پنج آگهی تجاری پخش‌شده در سال‌های دهة 90 از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است. نتایج نشان می­دهد که آگهی‌های تجاری که مخاطب هدف آنان کودکان هستند از جاذبه‌هایی نظیر طنز و احساسات و تکنیک­هایی همچون رؤیاپردازی، رتوسکوپ، انیمیشن، موزیکال و ... بهره جسته‌اند. همچنین در این آگهی­ها، سازندگان عمدتاً با تأکید بر قوه تخیل کودکان، روایتی داستان‌گونه را بیان می­کنند که در آن کودک به‌راحتی نمی­تواند به اهداف سازندگان کالاها پی ببرد. در همه آگهی‌های مورد خوانش، کالا عمدتاً رهایی‌بخش، جبرانی برای کسالت­ها و سردرگمی­ها و کمبودهای فردی و اجتماعی و  هویت بخش معرفی می­شوند
    کلید واژگان
    آگهی‌های تجاری
    تبلیغات
    ارزش‌ها
    نشانه‌شناسی
    کودک

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_50732.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/132965

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب